מעצרה של סיגל אלקיים וייס, הגננת מרמת גן שחשודה בהתעללות בילדים בגן "הקטנטנים של יעל", הוארך הבוקר (ראשון) בשלושה ימים בבית משפט השלום בתל אביב. לפני הדיון חיכו לה באולם הורי ילדי הגן, והטיחו בה מילים קשות, בין השאר צעקו לה ההורים "מפלצת", "תסתכלי לנו בעיניים", "תתביישי לך", "עשית לילדים שלנו חדר חושך", ו"את תבכי, שכל החיים שלך תשבי בכלא".



במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי: "ביקשנו מבית המשפט מספר ימי מעצר, ואכן במהלך סוף השבוע עמלנו על חומרי החקירה. בפרק הזמן הזה הגיעו הורים רבים והתלוננו ובעלת הגן נחקרה בשעות הגן. אנו בראשיתה של חקירה ומבקשים להאריך את מעצרה של הגננת פעם נוספת. נציין כי אנו נחשפים לאירועים נוספים, מה שמצביע על פגיעות חוזרות ונשנות של ילדים בגן".






עורך דינה של אלקיים וייס, נס בן נתן התראיין מעט לפני הדיון בהארכת מעצרה לתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, וסיפר: "הדיון בעניינה של מרשתי אמור להתחיל בדקות הקרובות בבית המשפט השלום בתל אביב. שוחחתי עם הגננת, זו בחורה נורמטיבית שנשברה נפשית אך משתפת פעולה באופן מלא עם ההליכים. מערכת הערכים שלה תקינה בדרך כלל, אין לה עבר פלילי או תיקים במשטרה".



"זה העניין במקרים הללו", הבהירה אילה חסון, "לא חשבנו שמדובר בעבריינית, לא רואים היום אנס סדרתי מנהל גן אלא אנשים נורמטיביים לכאורה שבעולם המוסרי שלהם יש להם גם דברים רעים באופי". ענה לה הפרקליט: "חלק מההורים הכירו את הגננת תקופה ארוכה וראו כמה היא מנסה לעזור לילדים ולכן היא מקבלת פידבקים טובים לצד הפידבקים הרעים. קיימת התכתבות בנייד של הגננת בינה לבין מגישת התלונה בה המתלוננת אומרת לה שהיא אוהבת אותה".





עוד הוסיף עורך הדין כי "יש מקרים בהם נוצרים לחצים בעבודה ומובילים אדם לנהוג בצורה חריגה ברגעים ספציפיים מאוד. עד כה לא מדובר במעשים קיצוניים אלא בהתנהגות לא נאותה שבמידה מסוימת הייתה אולי גם קצת אגרסיבית. לא מדובר במקרי אלימות אלא בהתנהגות לא נאותה של אדם שנמצא בסיטואציה מורכבת. גם לי יש ילדים ואני דואג להם ולא מדובר בתופעה שיטתית אלא במקרים מסוימים בלבד".



אילה חסון שיתפה: "בעבר יצאתי לצלם כתבה באזור ים המלח וראיתי אדם תופס מקל מעץ ומכה ילד בן שבע. קפצתי מיד מן הרכב, תפסתי לו את היד ושאלתי את המבוגר מדוע אני נדרשת לצאת מן הרכב כדי לגונן על הבן שלו. גן זה הרבה יותר מביזנס, זו עבודה עם חסרי ישע. מי שלא מסוגל לטפל בילדים ובזקנים - שילך לעבוד במקצוע אחר".



"חלילה אם נשמע שאמרתי שזה לא נורא", הדגיש, "אותה גננת הביעה חרטה ומבקשת את סליחת הילדים וההורים תוך שהיא מנסה לקדם את החקירה ככל שיידרש. שוב - לא הכל בשחור ולבן, הדברים יתבהרו תוך מספר ימים".



עו"ד נס בן נתן, צילום: באדיבות המצולם
עו"ד נס בן נתן, צילום: באדיבות המצולם




מקרה שלישי שנחשף בשבועות האחרונים

כזכור, אלקיים וייס נעצרה ביום שישי האחרון לאחר שהוגשה למשטרה תלונה בנוגע אליה, בליווי סרטוני מצלמות האבטחה בגן, בהם היא מתועדת כאשר היא, לכאורה מטלטלת את הילדים שתחת פיקוחה, סוחבת אותם בכוח ואף משליכה טיטולים לפרצופם. בשבועות האחרונים נחשפו מקרים קשים של התעללויות בגני ילדים. השבוע נעצרה מנהלת גן ילדים בגבעתיים, תושבת העיר בת 66, בחשד להתעללות בילדים. מעצר זה מצטרף למעצר הגננת וארבע סייעות שנעצרו גם הן בחשד להתעללות מתמשכת בפעוטות של הגן.

מעצר זה התבצע לאחר שהוגשה תלונה נוספת במשטרה בחשד להתעללות בפעוטות בגן הילדים שבעיר. התלונה לוותה עם סרטון ממצלמה שתיעדה את החשד להתעללות, והובאה לשוטרים על ידי ההורים. בנוסף, השבוע הוגש כתב אישום נגד אינה סקיבנקו, הסייעת בגן הילדים בפתח תקווה, בת 23, החשודה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה.

לפי הצילומים, סקיבנקו הטיחה את וינטה על המזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. לפי כתב האישום מיוחסים לסייעת, בנוסף להריגת יסמין, שורת מעשי התעללות חמורים בילדי הגן, גם הם צולמו על ידי מצלמות. אמה של יסמין, דורינה וינטה בת ה-25 דיברה על תחושותיה לאחר שראתה את הסרטון "כשראיתי את כל מה שהתרחש שם, היה לי מאוד קשה. ראיתי מה הסייעת עושה, איך הילדה מתייסרת. רציתי פשוט לצרוח".