הרב שמעון אדלר, ראש מינהל החינוך הממלכתי-דתי לשעבר ואביו של מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר, הלך הלילה (שני) לעולמו בגיל 69. ממשפחתו של הרב אדלר נמסר כי הם "שבורים וכואבים בהילקח מאיתנו אהובנו אבי המשפחה, איש אמת ואמונה,  אוהב האדם. הלוויה תצא  היום בשעה 16:00 מבית הלוויות בסנהדריה ירושלים, ומשם  נמשיך בהסעות להר הזיתים".
ח״כ ניסן סלומינסקי, יו״ר ועדת החוקה, ספד לרב אדלר ואמר כי "בצער רב, ידידי היקר רבי שמעון אדלר נלקח לבית עולמו. הוא היה מנהיג, ואיש חינוך מהשורה הראשונה שהיושרה והאמונה היו נר לרגליו. ר׳ שמעון הוביל את החינוך הדתי במשך שנים להישגים אדירים ושימש סמל ודוגמה לחינוך אמיתי של דרך ארץ - תורה ועבודה. ת.נ.צ.ב.ה ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים!"

הנהלת רשת אמי"ת, שהרב אדלר עמד בראש אחת ממוסדותיה, ספדה אף היא וכתבה כי "הרב אדלר היה  איש חינוך דגול,  שבחוכמתו  בנה תפיסה חינוכית חדשה הרואה את החוזקות של כל תלמיד, גם כאלו שהישיבות התיכוניות לא הצליחו להתמודד איתם. בזכותו, מאות בוגרים שהתייאשו מבית הספר הצליחו,  והם מאירים את העולם בעשייתם. אהבתו לכל תלמיד ואמונתו בכל תלמיד לא יישכחו מלב מכריו. יהי זכרו ברוך".