משלחת של 20 נכי צה"ל יצאה למסע אתגרי בהרי האנדים סביבות העיר קוסקו שבפרו, ואתר המאצ'ו פיצ'ו של האינקה מטעם "ארגון נכי צה"ל". המסע מתקיים זו שנה רביעית, ומטרתו לתת למשתקמים את ההצלחה שבאתגר הפיזי, שיפנים להם את תחושת המסגלות להמשיך ולטפס בשיקום והצמיחה בחייהם. השנה פנה ארגון נכי צה"ל אל נציגי חב"ד קוסקו, בבקשה לערוך אירוע משותף עם המטיילים הנמצאים בעיר, כחלק מהטיול אחרי צבא שלהם, במטרה לתת לחברי המשלחת את התחושה האותנטית של "טיול אחרי הצבא", אותו לא זכו לעשות בעקבות מצבם.



נציג חב"ד קוסקו בישראל, הרב עמית פליישר, קיבל את הפניה, והחליט להוציא לפועל אירוע גדול ככל האפשר. "קיבלנו פניה לפני שלושה שבועות מגילי מולכו מארגן המשלחת, ובשיחת הטלפון הראשונה שקיימנו, ביקש ממני גילי, לקיים ערב בבית חב"ד ללוחמים שנפצעו, כחלק מהמסע המאתגר שלהם באיזור קוסקו", סיפר פליישר, "גילי ביקש שנפגיש אותם עם המטיילים שנמצאים באזור, ובעיקר 'שנעשה להם שמח כמו שהחסידים יודעים'". בית חב"ד קוסקו החליט להרים את הכפפה ולקיים אירוע המוני, שיאחד את המשלחת, עם מאות מטיילים השוהים בקוסקו.



המשלחת בבית חב"ד. קרדיט: בית חב"ד, קוסקו



הקבוצה הגיעה לקוסקו ביום ראשון לפני כשבוע, בליווי 15 אנשי צוות, ויצאה למסע אתגרי במשך שלושה ימים בהרים, בו טיפסו לגובה 4,500 מטר, וגמעו 30 ק"מ בשלושה ימים. בין משתתפי המשלחת, קטועי גפיים, נפגעי גב, אשר עמידתם בתנאי המסע לא הייתה קלה והרשימה את אנשי הצוות של המשלחת.



בית חב"ד השקיע במשך שבועיים בפרסום האירוע בין המטיילים השוהים בקוסק ודרך דף הפייסבוק של בית חב"ד, ודפי המטיילים ביבשת. "בסעודות השבת בהם מתארחים כ 150 סועדים, וגם למבקרים בבית חב"ד, הצלחנו לעורר עניין והתרגשות רבה בקרב המטיילים", מספר הרב עופר קריפור מנהל בית חב"ד קוסקו. לערב הגיעו כ-300 משתתפים אשר מילאו את בית חב"ד. משתתפי המשלחת התקבלו על ידי מאות המשתתפים במחיאות כפיים.



הרב פליישר שהגיע במיוחד לטובת האירוע מישראל אמר לחברי המשלחת כי "בשם כלל ישראל, אני מבקש להביע את תודתנו להקרבתכם עבור עם ישראל".