השב"כ עקב אחרי גונן שגב במשך שנים וכבר לפני 15 שנים הוא הוזהר שחיזבאללה מנסים לגייס אותו, כך פורסם הערב (שני) במהדורת החדשות של "כאן". על פי הפרסום האיראנים ראו בו נכס משמעותי, שסיפק ידע אקטיבי, תיאם פגישות, אסף וקיבל תגמול כספי. לאור עברו המפוקפק במערכות הביטחוניות לא הופתעו מכך שהתגלה כמרגל לטובת טהרן.



בחדשות עשר פורסם כי "גורם בכיר בשב"כ אמר ש"תחום סיכול הריגול הנגדי משתדרג בשל ריבוני הניסיונות של האיראנים לאסוף מידע מודיעיני, גם קלאסי וגם באמצעות סייבר". 



בגרסתו בחקירה אמר שגב כי "לא בגדתי, מעולם לא רציתי לפגוע, רציתי להשיג מידע ולהעביר אותו. מעולם לא קיבלתי כסף על הדברים האלה". בכתב האישום שהוגש לבית המשפט לא הייתה התייחסות למניע, אידיאולוגי או כספי, ולא ידעו לציין כיצד התבטאה התמורה. לפי אלון בן דוד ב"חדשות עשר" גורמים המעורים בחקירה אמרו כי שגב לא החזיק במידע אסטרטגי ושכבר שנים לא הייתה לו גישה למידע שכזה. 



עוד דווח ב"חדשות עשר" כי שגב גר בשנים האחרונות בניגריה והקליניקה שניהל כרופא ריכזה את כל הישראלים במדינה. באיראן ראו בשגב כמנוף להבאת מידע מאנשים אחרים ויכולת לייצר הזדמנות לגיוס מקורות. רבים בקהילה הישראלית בניגריה פגשו בשגב ונזקקו לשירותי הרפואה שסיפק. אותם ישראלים סיפרו כי ניסה ליצור עמם קשר עמוק יותר. 



בנוסף פורסם כי שגב היה רופא האמון של שגרירות ישראל בניגריה והשגרירות הפנתה אליו מקרים רפואיים רבים, בהם גם אנשי צוות השגרירות ופעם אף הציל את חייו של מאבטח וקיבל תעודת הצטיינות מהשגריר במדינה.