סערת גונן שגב: שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (שלישי) לחשדות כלפי השר לשעבר, לפיהן ריגל לטובת איראן. בתכניתה של אילה חסון ב-103FM אמרה השרה:  "גונן שגב בגד בציבור בוחריו ובאידאולוגיה של המפלגה שלו, הוא סחר בסמים ובגד במקצוע שלו ואם הוא יורשע יסתבר שהוא גם בגד במדינה שלו. זהו כמובן עצוב ומביש".



"זו בושה גדולה למדינה ששר לשעבר מרגל לטובת מדינת אויב", הוסיפה שקד, "אבל זה כבר התחיל בבגידה ההיא במפלגת "צומת", כשקנו את הקול שלו בהסכמי אוסלו. זו הייתה מפלגה ימנית אידאולוגית שהוא בגד בציבור הבוחרים שלו. בזכות האצבע שלו אישרו את הסכם אוסלו". באשר לחומרת האישומים נגדו אמרה שקד כי "בחוק העונשין, סעיף הריגול והבגידה הוא הכי גרוע שיש. אם הוא יורשע הוא יישב שנים רבות בכלא".



כשנשאלה איזה מידע הוא יכל למכור לאיראנים השיבה השרה: "לא אכנס לזה, אך העובדה שהוא בכלל הסכים למסור להם מידע היא חמורה ביותר". בהמשך הראיון התייחסה שקד לביקורות נגדה, והטענות כי היא מתכננת לחסל את הייעוץ המשפטי של השרים, ואמרה: "הכותרות של העיתונים מאוד בומבסטיות. כיום מתקיים מרכז בו השרים לא מתערבים. בוועדת איתור, לפי המבנה שבניתי, השר והיועץ המשפטי לממשלה ממנים ביחד את היועץ המשפטי של אותו מוסד עם המסננת של ועדת איתור, לדעתי זהו מנגנון מאוד שקול ומאוזן". 





עוד הוסיפה שרת המשפטים בנושא: "היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתנגד למבנה הזה כי כל היועצים המשפטיים מתנגדים. מי שמזיזים לו את הגבינה מתנגד לכך. היועצים המשפטיים במשרדים הם טובים, רוב השרים מרוצים מהם אך לא רוצים להרגיש גנבים בלילה כדי להשיג יועץ כזה או אחר. לכן שיטת ועדת האיתור מאפשרת לשרים יכולת כלשהי להתערב במינויים, למרות שלא מדובר במינויים שלהם והכל תחת פיקוח ועדת האיתור". 



"אני חושבת שזה מנגנון מאוזן ומאוד הגיוני. היועץ המשפטי במשרד צריך ליישם את מדיניות השר במסגרת החוק, לעזור לשר להוציא את מדיניותו, להיות שומר הסף ובמקום להקשות עליו להצביע עבורו על מקומות בהם הוא עובר על החוק. חשוב לזכור שהשרים אינם עבריינים אלא נבחרו באופן דמוקרטי על מנת ליישם את המדיניות שלהם".



בנוסף התייחסה השרה לחוק הגיוס, ולתמיכתו של ח"כ לפיד בחוק בטענה שהוא יזם אותו: "זה פשוט לא נכון. אני שמחה שיאיר לפיד בעד החוק, אך הוא צריך להגיד את האמת ולא לנסות לנצל את הזיכרון הקצר של הציבור. ח"כ לפיד התנגד לסנקציות הכלכליות שמכילות החוק, ותמך בסנקציות פליליות. בכנסת הקודמת ניסיתי לשכנע אותו רבות אך הוא לא הקשיב". 



"כיום במקום לומר 'טעיתי' הוא מנסה ליצור מצג שווא כאילו המתווה שלו אושר, החוק הקיים הפוך מהמתווה שלו. אני מצפה ממי שעומד בראש מפלגה לומר 'שיניתי את דעתי וטעיתי' ושלא ינסה למכור משהו שהוא פשוט לא נכון".



איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לסיום השיבה השרה לשאלה אם ישראל הולכת לקראת בחירות: "אני מקווה שהממשלה הזו תסיים את ימיה עד סוף 2019. זו ממשלה טובה והומוגנית שעושה המון דברים משמעותיים ואין סיבה לפרק אותה. אנחנו יודעים איך נכנסים למערכת בחירות ולא יודעים איך יוצאים מהן. אני מאוד אוהבת את המשרד שאני נמצאת בו וגם חושבת שהממשלה הזו טובה".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן