כוח משימה למאבק בתופעת ההימורים ברשת האינטרנט ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצר היום ׁ(שלישי), בתום חקירה סמויה וממושכת, 11 חשודים, בהם כדורגלן עבר, לחקירה באזהרה ועיכב חמישה מעורבים נוספים בגין חשד לביצוע עבירות של ארגון וניהול הימורים, קשירת קשר לפשע, עבירות מס וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים.



מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.



החקירה החלה בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה כלכלית, במהלכה נחשף כי הפעילות הפלילית הביאה לפגיעה בקופת המדינה וגרמה לנזק כלכלי מוערך של מאות מיליוני שקלים.



עם מעצרם של החשודים, התבצעה אכיפה כלכלית נרחבת, נערכו חיפושים בבתיהם, וכן נתפסו מספר רכבי יוקרה, תכשיטים וסכומי כסף במסגרת הליכי חילוט. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ומחר בבוקר יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, בבקשה להאריך את מעצרם.



מהמשטרה נמסר עם פרסום הפרטים כי היא "תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים של פשיעה כלכלית חמורה הפוגעים במשק הישראלי ובאזרחים הנורמטיביים".