בעקבות החלטת בית המשפט אתמול, לפסול את כלל הודאותיו של הקטין הנאשם בסיוע לרצח בני משפחת דוואבשה, התראיין הבוקר (רביעי) אחיו של הקטין, יונתן, בתכנית "נכון לעכשיו" בגלי צה"ל. "אנחנו שמחים על ההישג", אמר יונתן, "עוד לפני שידענו מהי חומרת העינויים שאח שלי עבר התחלנו להיאבק בכך שיכירו בזה שהיו איומים. הפרקליטות ממשיכה לטעון עד עכשיו שלא היו עינויים וזה באמת מגוחך. כולם יודעים שהיו עינויים". 



כשנשאל האח לגבי ההודאות שהודה אחיו, ענה: "אני לא סגור עד הסוף איזה הודאות הוא הודה, אח שלי הודה רק אחרי שהוא עבר עינויים. בית המשפט קבע שאח שלי עבר עינויים סתם. לא יצא מהעינויים האלה כלום, ומה שכן יצא מזה לא קביל. אנחנו לא מקבלים כמובן את שאר ההחלטה של בית המשפט בקשר לעמירם". 



שוחחת עם אח שלך מאז המעצר והחקירות?


"יצא לי לשוחח איתו. קשה לו, הוא חד משמעית בפוסט-טראומה. היו גם כמה מקרים מאוד מאוד קשים בכלא עצמו שהשפיעו עליו והוא במצב נפשי מאד קשה. זה בעצם החלק שבו אנחנו מחכים שהוא יבוא הביתה, ואנחנו נראה האם הילד הזה יכול לחזור להיות ילד נורמלי, או שמה שהוא עבר שם ישפיע לו על כל החיים".



לא עובר לך בראש המחשבה שאולי אחיך אשם?


"אני לא נכנס לזה. אחרי שהשב"כ עשה כל מה שהוא יכל רק כדי להשיג משהו, אני חושב שלעולם לא נדע. יכול להיות שהכול נכון ויכול להיות שהכול מפוברק, זה לא משנה. השב"כ חצה את כל הקווים האדומים רק כדי להשיג את מבוקשו. אני חושב שגם השב"כ וגם פוליטיקאים נוספים, כמו בנט למשל, צריכים להתנצל על מה שהם עשו לאח שלי".



אתה מסוגל לדמיין שאחיך יכול לתכנן מעשה כזה, לשרוף משפחה?
"אני לא יודע. הוא היה ילד בן 16 כשהאירוע קרה, מה בדיוק עבר לו בראש? אני לא יודע. הוא היה ילד, אנשים שוכחים את זה. לא מדובר פה במבוגר ששיקול הדעת שלו מוביל אותו למקום מסוים, מדובר בילד, שגם אם הוא חשב משהו - זה לא אומר הרבה. והוא היה ילד מאד מיוחד, חכם מאוד, אבל הוא לא היה בשום מסגרת".



אם עכשיו גם פלסטינים יגידו, בעקבות המשפט של אתמול, שעינו אותם בחקירות ולכן צריך לבטל את ההודאות שלהם, איך אתה תרגיש?


"אני חושב שזו דמגוגיה, להשוות בין יהודי אזרח ישראל לבין פלסטיני שהוא בהגדרה עוין שרוצה לפגוע באזרחים, זה הזוי לעשות את ההשוואה הזאת. אם השב"כ לא יודע להשתמש באיומים במקומות הנכונים- שלא ישתמש בהם בכלל. אם הוא לא יודע להפנות אותם רק כלפי אויבים והוא מפנה אותם כלפי ילדים- שלא ישתמש בהם בכלל".