האם נושא המיגון קרוב יותר מתמיד לפתרון? ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, התראיין הבוקר (רביעי) בתכניתה של ליאת רון ברדיו צפון, במהלכה חשף הודעה, שלדבריו שר האוצר משה כחלון ביקש ממנו למסור, "הוא אמר לי- תגיד במילים האלה בדיוק, ובימים הקרובים הם יצאו בהודעה רשמית לציבור. הפעם הזאת, בניגוד להבטחות בעבר אני מאמין לו לכל מילה". 



בוחבוט אמר כי "המצב בצפון הולך ומתחמם והמדינה מבינה שהנושא של המיגון הוא חובה. לעורף בצפון יש כרגע 150 מיליון שקל, ושר האוצר הודיע עכשיו לעורף שכאשר הם ייגמרו את הכסף, יש להם עוד 150 מיליון שקל נוספים". לאחר מכן הוסיף ראש העיר: "דבר שני, שלשום הייתה ישיבה בה השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן ומשה כחלון, בה הציגו השרים לנתניהו תכנית של חמישה מיליארד שקל שיושקעו במיגון".  





"ואוו אני ממש מתרגשת. רק שזה יקרה. אני מפחדת להתרגש", הגיבה רון, אשר במסגרת תכניתה הקימה את הקמפיין "מגנו את הצפון לפני שיקרה אסון", שפעל למען טיפול מיידי במיגון הצפון ובהכנתו של העורף לקראת מלחמה אפשרית. "תתרגשי" ענה לה בביטחון בוחבוט, "עכשיו צריך רק לחכות כמה ימים עד שייצאו עם ההודעה". 

נזכיר כי נושא המיגון בארץ חטף ביקורות קשות, זאת לאחר פרסומים שונים בהם נחשפו הליקויים במערכות המיגון. בין הנתונים המדאיגים פורסם כי ישנם תושבים בישובים צמודי גדר שלא מצליחים לשמוע את האזעקות, כיתות כוננות בלתי מצוידות, מחסור במכשירי קשר ובניינים לא ממוגנים. שר הביטחון אביגדור ליברמן פנה ישירות בתחילת השנה לשר האוצר, בדרישה לפעול למען חלוקת תקציבים לסגירת פערי המיגון: ""מיגון הצפון לוקה בחסר באופן משמעותי יותר בהשוואה לדרום הארץ, הגיע הזמן שנתייחס למיגון העורף ברצינות, אחרת זו תהיה בכייה לדורות", אמר ליברמן.