פרשת התעללות מזעזעת בקשישה סיעודית בת 77 נחשפה אתמול במחוז ירושלים במשטרה, עם מעצרה של עובדת זרה בת 37 מהודו שהועסקה כמטפלת של הקשישה. כמו כן, היא חשודה בכך שגנבה רכוש רב מביתה של המטופלת.



לפני כיממה בשעות הצהריים הוזעקו שוטרי מחוז ירושלים לדירה בשכונת גבעת זאב בירושלים, שם על פי החשד התרחשו מעשי ההתעללות הקשים. שתי נשים, קרוביה של הקשישה, שהזעיקו את השוטרים, הציגו בפניהם סרטונים במצלמה נסתרת שהתקינו בבית הקשישה, אשר חשפו, כאמור, את ההתעללות הפיזית והנפשית שמאחוריה עומדת המטפלת הסיעודית, על פי החשד.



מהסרטונים עלה כי במשך כחצי שנה לפחות, נהגה המטפלת באכזריות כלפי הקשישה, סטרה לפניה, הכתה אותה, צעקה עליה, הדפה אותה, הטיחה את גופה לעבר המיטה, סחבה אותה בחוזקה וטלטלה אותה לא פעם כשלא הצליחה לבלום את זעמה.



כמו כן, חשודה המטפלת בכך שבמהלך אותה תקופה היא גנבה רכוש מביתה של הקשישה, כל זאת בעת שהייתה אמורה להשגיח עליה ועל ביתה. המטפלת נעצרה במקום והובאה לחקירה במשטרה בחשד להתעללות ותקיפה פיזית ונפשית בחסר ישע, תקיפת חסר ישע, גרימת חבלה על ידי אחראי וגניבה.



במשטרה מציינים כי נבדק החשד לפיו מדובר בהתעללות שנמשכה תקופה ארוכה עוד יותר, ואומרים כי "ניצול מוגבלותם של קשישים ואנשים חסרי ישע שלא מסוגלים להגיב או להתנגד לעבירה המבוצעת כלפיהם, הנם מסוג האירועים הקשים המטופלים באופן מידי וביד קשה על ידי משטרת ישראל, שכן לעתים מדובר בקשישים שלא ניתן לתקשר עמם, ועל המשטרה לפעול בחקירה מקצועית ויסודית תוך ביצוע מגון פעולות למטרת הגעה לחקר האמת ומעצר חשודים".