אשת ראש הממשלה שרה נתניהו נאשמת בעבירת מרמה בנסיבות מחמירות בפרשת המעונות. לאחר שטענות עורכי דינה נדחו, החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמידה לדין בחשד שהזמינה ארוחות שף בסך 350 אלף שקלים עבור מעון ראש הממשלה, על חשבון משלם המיסים. אלדד יניב, ממנהיגי המחאה נגד השחיתות, התייחס היום (חמישי) בתוכנית של בן כספית ואלדד יניב ב-103FM להחלטה הדרמטית.



"אם לא היו הפגנות ולא היו מוגשים הבג"צים לא הייתה נפתחת החקירה והנושא היה נותר בבדיקה", טען יניב. "הסיבה היחידה שהוגש כתב האישום היא שמנדלבליט רעד מפחד, הוא ידע שבית המשפט העליון ייקרע אותו לגזרים. רק בזכות הבג"צים שהגשנו בתיקי נתניהו הוסכם שהמריחה תהפוך לחקירה. אל תתבלבלו, מנדלבליט עובד אצל משפחת נתניהו והוא רועד מהעיתונאים ומהציבור. כל יום שאיש ציבור או רעייתו עומדים לדין על כך שהם נגעו בכספי ציבור זו בושה לימין ולשמאל".



בנוסף התייחס יניב להודעת עורכי הדין של שרה נתניהו שפורסמה בעמודו הרשמי של ראש הממשלה, בה נכתב שלא נעשתה שום עבירת הפרת אמונים או קבלת דבר במרמה וכי שרה נתניהו אינה עובדת ציבור וכלל לא הכירה את הנהלים. "הם שכחו שהם עורכי דין, הם מתנהגים כמו יח"צנים. הם האכילו מדינה שלמה בלוקש שמדובר בשמפניות, סיגריות וחמגשיות בלבד, אך אצלו זה שוחד ואצלה זו גניבה, זיוף ומרמה. מסכן עזרא סיידוף שנאשם בזיוף ועשה זאת בשבילה - הוא עוד יהיה עד מדינה בתיק הזה. עכשיו זה כבר לא בידיים של מנדלבליט, זה בידו של בית המשפט. טוב שהם מינו שלושה שופטים לתיק הזה, יהיה להם יותר אומץ לשפוט דבר אמת. עורכי הדין ממשיכים לשקר אך לשקר שלהם יש תוחלת חיים והשקרים ימשיכו להתנפץ בבית המשפט".


אלדד יניב מפגין מחוץ לבית רה"מ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלדד יניב מפגין מחוץ לבית רה"מ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


 
בן כספית, שלאורך כל הדרך תקף את התנהלות הזוג נתניהו במעון ראש הממשלה הגיב לדברים: "חשוב לציין שביקשנו מכל עורכי הדין של הגברת נתניהו לעלות לשידור אך כולם סירבו. יש לי תיאורית קונספירציה שהיועץ המשפטי הולך 'הפוך על הפוך'. מכיוון שמדובר בתיק גבולי, שופט עם מצב רוח נכון יכול אפילו לזכות את הגברת נתניהו לאחר שנסגרו חמישה מתוך ששת הסעיפים כנגדה. תאר לעצמך שהמשפט הזה ייצא לדרך בעוד חודשיים ובינואר ייצא זיכוי, בדיוק על סף החלטה של היועץ המשפטי בתיקי נתניהו - ייתכן שבעקבות פרשת המעונות הוא עוד יחליט לסגור גם את תיקי נתניהו".
אלדד יניב השיב לו: "כל דבר ניתן להפוך לקונספירציה. אדם שנמצא בתפקיד ציבורי או לידו, ומדווח דיווחים כוזבים ומזייף חשבוניות לא פעל כדין. כשמזייפים עושים זאת בדעה צלולה. לעיתים זיוף וגניבה הם בעלות של עשרה שקלים ולעיתים של עשרות אלפי שקלים. המשפט הזה יהיה ארוך כי עוד יהיו בו עדים. אך זכרו שמנדלבליט לא העלה בדעתו שהוא יאשר להגיש כתב אישום בנושא, הוא הוכרע על ידי מעט עיתונאים טובים, הרבה אנשים ברחובות וזעם ברשתות החברתיות- הוא הבין שהוא עומד לחטוף על הראש".
עריכה: איתמר זיגלמן