חלקים מעדותו של עד המדינה ניר חפץ, בנושא פרשת המעונות שבה הוגש השבוע כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה נחשפו הערב (שישי) ב"החדשות". על פי הדיווח, חפץ התייחס לגרסת הזוג נתניהו בפרשת המעונות בבחירות 2015 ואמר כי "מרגע שהתברר שמבקר המדינה עומד לפרסם דוח על הוצאות המעונות זה היה הדבר היחיד שעסקתי בו. ראש הממשלה גם הוא עסק כמעט רק בזה, יכול להיות שעסק גם בענייני המדינה.. המעורבות של שרה – גם היא מדי פעם אמרה את דעתה בעניין, אבל מי שעסק בזה וניהל את העניין היה ראש הממשלה באופן אישי. שרה הייתה מינורית. אבל דעתה נשמעה".
לשאלה מה נאמר לו על ידי שרה נתניהו הוא השיב כי "היא חזרה ואמרה פעמים רבות וגם בעלה שהעליה בהוצאות התרחשה בגלל הניהול הבזבזני והלא ישר או הנכלולי של מני נפתלי". הוא התייחס לרהיטי הגן והסביר: "ראש הממשלה הזעיק למקום את סיידוף וניסה להבין ממנו, איזה כורסאות הן החדשות מה הוחלף ומה לא הוחלף. ראש הממשלה לא ידע.. היה ברור ששרה ועזרא יודעים במה מדובר. הם ביצעו את ההחלפות האלה. שאלתי את עזרא, בשביל מה הוא עשה את ההחלפות האלה והוא אמר לי: מה אני יכול לעשות, זו היא נתנה לי את ההוראות". לדבריו, ראש הממשלה היה מאוד כעוס על סיידוף על כך שבוצעו ההחלפות.
הוא התייחס גם לנושא הוצאות המעון. "הנושא הגיע אליי במשך השנים במסגרת ויכוחים בין שרה שהייתה מפעילה את סיידוף מול יועמ"שית המשרד, חשב המשרד, ועדת השלושה, שלא היו מאשרים הוצאות לווילה בקיסריה או לבית ברחוב עזה ולעתים לבלפור. שרה לפעמים הפעילה גם אותי בשביל לשכנע אותם לאשר את ההוצאות. אני מדבר על עשרות מקרים. זה היה מאבק סיזיפי", אמר.

הוא הוסיף: "שרה דרשה להכיר בהוצאות של המשפחה ושל קיסריה במגוון רחב מאוד של תחומים. היא הייתה שולחת על בסיס יומי את עזרא סיידוף לאשר את זה..כשסיידוף ונתן אשל היו נכשלים, היא נהגה לשלוח אותי לשכנע. היא רצתה להחליף את הצ'ילר (מזגן נייד) בקיסריה. את כל חלונות הבית היא רצתה להחליף, כי אולי מישהו יירה בראש הממשלה. רצתה להחליף את כל הטיח בווילה בנימוק שיכולה ליפול חתיכה של טיח על ראשו של ראש הממשלה. היו הרבה דוגמאות כאלה שאת רואה, היו שפע של מקרים... שהתישו את המערכת".

חפץ ציין דוגמה נוספת ואמר כי "הועלתה מצידה דרישה שהמדינה תשלם עשרה שקלים על ערוץ 'האח הגדול' ועל זה שהמדינה לא מוכנה לשלם על הממיר בחדר של יאיר". עוד סיפר עד המדינה כי "במשך שנים הכיבוד הקבוע שהיה מקבל כל אורח שהיה מגיע לבלפור, שרים, יועצים, היה מקבל צלוחית עם שני כדורי גלידה. כדור לבן וכדור ירוק. ברגע שפרץ הסיפור על ההוצאות הגבוהות זה פסק".
הוא התייחס לפרשת העסקת החשמלאי אבי פחימה: "אני זוכר שהייתה פניה מהתקשורת ועירבתי את שלומית (היועצת המשפטית) שהטילה את הבדיקה על מתמחה. אני זוכר ששלושתנו העלנו את החשד או החשש שהיה פה ניסיון לתפור מכרז להמשך עבודת החשמלאי בקיסריה...". חפץ העריך כי שרה נתניהו לא הכירה את נוהל הארוחות. "אני לא זוכר להגיד לך, אני לא זוכר עד כמה היא הייתה מצויה בפרטים של הנוסח הסופי שיצא".