סערת כתב האישום נגד שרה נתניהו: באירוע 'שבתרבות' שהתקיים אתמול בבאר שבע התייחס יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא, לאישום נגד רעיית ראש הממשלה בפרשת המעונות ואמר כי  "כל האירוע הזה פסיכולוגי ופסיכיאטרי יותר ממשפטי. צריך להגיד את האמת - האישה לא כשירה לעמוד למשפט פלילי".



הבוקר (ראשון), הבהיר שרגא את דבריו בשידור אצל אילה חסון ב-103FM: "מי שקרא את עיתון 'הארץ' ראה ביום חמישי את הדברים שכתב גידי וויץ' שטען שהיועץ המשפטי לממשלה, בשיחות שנערכו עמו, ביקש משרה נתניהו שתביא פתק מהרופא והוא ידאג שלא יהיה לה כתם פלילי. כשמבקשים מאדם פתק מהרופא במשפט פלילי לא מבקשים אותו בגלל שבר הליכה אלא בגלל מצבו הנפשי. ייתכן והיועץ המשפטי חשב שיש ראיות שמצביעות על בעיה ויכול להיות שצריך לשים אותה על השולחן כדי שיוכלו לטפל בה".

כתב האישום, לטענתו של שרגא, מכיל מעט מידי והוגש מאוחר מידי: "בסופו של יום, דוח שמכיל שבע פרשות מגיע לכתב אישום מצומצם מאוד על פרשה אחת בלבד. כתב האישום שהוגש הוא מאוחר מידי ומעט מידי, לקח שלוש שנים לכתוב אותו. במשפט רצח היו מגישים כתב אישום לאחר חודשיים". אילה חסון העריכה: "מצד אחד אין אומץ לסגור את כתב האישום ומצד שני אין אומץ להגיש אותו". 
"זהו כתב אישום חמור", ציין שרגא, "קיימת תשתית עובדתית לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות יחד עם סעיף מרמה והפרת אמונים על סכום של כ-400 אלף שקלים שנלקחו מכספי הציבור. אהוד אולמרט הלך לכלא לשמונה חודשים על הרבה פחות מזה. בסופו של יום הנסיבות לא מעלימות את העובדה שהייתה בבית מבשלת שהפכו אותה לעובדת ניקיון והזמינו אוכל מבחוץ. אי אפשר לדרוש פעמיים על אותה ארוחה". 
חסון טענה: "הקונספירציה מאחורי הקלעים טוענת שכשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקיד, התקשורת חבטה בו וצחקה עליו ועל המראה שלו בצורה מאוד מכוערת, ואז הוא הבין שאם הוא רוצה שיאמרו עליו דברים טובים - עליו לרצות. כעת הוא נותן את ראשו של נתניהו במקום את הראש שלו". 
 "יכולה להיות גם אופציה אחרת", הבהיר שרגא לסיכום, "ייתכן ובאופן בנאלי אנשי אכיפת החוק נותרו ממלכתיים ובצעו את מלאכתם נאמנה לאחר שמינו אותם להיות שומרי הסף. זאת האופציה היותר נורמלית והיותר סבירה בעיני. צריך לתת להם את הקרדיט על כך שהם עושים את עבודתם נאמנה".
עריכה: איתמר זיגלמן