טרור העפיפונים: היום (שלישי) פרצו תשע שריפות בעוטף עזה כתוצאה משיגור עפיפוני ובלוני תבערה מרצועת עזה. מספר דליקות השתוללו ביער בארי וביער כיסופים. צוותי כיבוי פעלו בשטח לכיבוים להשיגו שליטה על האש.



שריפות במעוצה האזורית אשכול

שלשום חשף צה"ל תיעוד מיוחד שמוכיח כי חמאס עומד מאחורי הפעלת חוליות טרור ההצתות שמשגרות עפיפונים ובלוני תבערה לעבר יישובי הדרום.

שיטת ההפעלה של חמאס לחוליות טרור האש

מצה”ל נמסר שלשום: “טרור ההצתות הוא מעשה טרור מכוון ומתוזמן של ארגון הטרור חמאס. חמאס מוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם והוא ישא באחריות לתופעת טרור זו”.



על שיטת הפעולה נמסר מצה”ל: “מפקד גזרתי בארגון הטרור חמאס פוקד על שיגור עפיפונים או בלוני התבערה ומורה לפעילים תחתיו לייצר את העפיפון או בלון התבערה. הפעילים שקיבלו את ההנחיה מכינים את העפיפון או הבלון ומחברים לו חומרי בעירה הנלקחים ממוצבי חמאס. הכנת העפיפונים נעשית על־פי רוב בכמויות ובאופן סידרתי, על ידי פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס. עם סיום ההכנות, הפעילים משגרים את העפיפונים ואת בלוני הנפץ ליעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות”.



עוד נמסר: “מדובר בטרור המוכוון נגד אוכלוסיית תושבי ישראל ושטחי חקלאות וטבע. צה”ל פועל בעצימות גבוהה נגד חוליות טרור אלה - בירי סמוך להן, נגד תשתיות טרור המשויכות אליהן ונגד יעדי חמאס בעומק רצועת עזה. לא נאפשר לטרור להוות איום על תושבי ישראל ושטחיה”.