משטרת ישראל צפויה להביא מחר לבית משפט השלום בקריית שמונה בקשה להארכת מעצר הבית, בו שוהה מנהלת מוסד חינוכי בצפון, הנחשדת לכאורה בעבירות של ניצול יחסי מרות וביצוע עבירות מין לכאורה, וכן עבירות נלוות באחת התלמידות במוסד שבראשו היא עומדת. פרשה זו מתנהלת תחת מעטה של צו איסור פרסום, אך מכה גלים בעיר הצפונית ובכלי התקשורת. 



הפרשה החלה כבר לפני כחודש וחצי, כאשר נחקרה המנהלת בחשד לניצול יחסי מרות עם קטינה מעל לגיל 14, קיום מגע מיני איתה לכאורה, וניצול התלות שהתפתח כלפיה לצורכי שעבוד ועבדות כביכול. המשטרה טענה בבית המשפט כי המנהלת והתלמידה התנשקו, ככל הנראה בביתה של המנהלת, כשהתלמידה כמו תלמידות אחרות, הגיעה אליה בשעות אחר הצהריים. 



המנהלת החשודה הינה אם לשבעה ילדים, ותלמידות רבות מבית הספר פוקדות את ביתה, בעיקר כאשר הן נקלעות לקשיים ומשברים בחייהן. מקורביה של המנהלת טוענים כי נעשה לה עוול בל ישוער: "עשו שיימינג רציני נגדה. כל מה שמיוחס לה הם דברים שלא היו מעולם. מדובר באישה שהיא אם למופת. אם היה שמץ של אמת בפרטים האלו, מדוע לא חקרו אותה עד היום? היא אפילו לא מבינה מה רוצים ממנה. הבית שלה תמיד היה פתוח לכל תלמידותיה שנזקקו לעזרה או נמצאו בתקופת משבר. היא עמלה איתן, שיתפה אותן בפעילות הבית ונתנה להן להרגיש כאחת מבנותיה".



לפי עדויות, מסתבר כי במהלך חודש מאי השנה מחקרה המנהלת פעם אחת, במהלכה הוטחו בפניה גרסתה של המתלוננת נגדה. בתגובה לאלו הכחישה המנהלת כל קשר למה שיוחס לה. בתום אותה החקירה היא שוחררה בהסכמה ובתנאי מעצר בית. מאז אותה חקירה הוא הורחקה ממקום מגוריה ומקום בית הספר אותו היא מנהלת. 



עורכת הדין הפלילית יפעת כהן, פרקליטה של החשודה, אמרה כי "הלקוחה מכחישה את החשדות המיוחסים לה. מדובר באמא מסורה לשבעה ילדים שנפלה קורבן, והאבסורד בכל העניין הוא שהיא לא נחקרה מעבר לפעם אחת לפני כחודש וחצי, ומאז היא שוהה במעצר בית, מה שמעיד על כשלים בתיק החקירה".



עו"ד יפעת כהן
עו"ד יפעת כהן