שלומית פרגו-ברנע ששימשה בכיועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה בתקופתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והעידה בתיק המעונות, חשפה בפני המשטרה ניסיונות, לכאורה, משפחת נתניהו לחייב את המדינה בהוצאות פרטיות בעבודות בבית המשפחה בקיסריה. בתמלולי החקירה שנחשפו היום (שלישי) במהדורת "החדשות", מספרת ברנע על מה שהיא הגדירה כמסע לחצים לאשר הוצאות מעין אלו, ועל יחס עוין כלפיה במקרה שסירבה לאשרן.



"נדרשתי להתמודד עם ניסיונות להערים על הנוהל ועם הצורך לבקרה מתמדת באשר לנכונות הטענות והבקשות, כאשר תשובות שליליות הובילו ליחס עוין כאל מי שלא משתפת פעולה", סיפרה היועמ"שית והוסיפה כי הבקשות "נועדו לרכישות במעון הפרטי כגון תיקון תריסים, תיקון נזילות, איטום, תיקון שביל". עוד סיפרה פרגו-ברנע כי "מספר הבקשות לאורך השנים הוא עצום. אפשר לראות בפרוטוקולים השונים של 'ועדת השלושה', ובהמשך בישיבות שונות בלשכה, ונדמה לי שיש בקשות רבות נוספות שכלל לא הגיעו אליי".



כשנשאלה פרגו-ברנע מה הכוונה בניסיונות להערים על הנוהל, ענתה היועמ"ש לחוקרים כי "לעתים תיקון ליקויים שונים הוצגו כתחזוקה למרות שהיה מדובר בהשבחה,או כאשר מצביעים על צורך דחוף בתיקון מידי למרות שהצורך הזה לא קיים". בשלב זה סיפרה ברנע על מזגן גינה שהיה בבית בקיסריה והתקבלה בקשה להחליפו מכיוון שהוא הפסיק לפעול, תוך שהיא מציינת שעלותו הייתה בין 120-70 אלף שקל. למרות שלא התקבלה הבקשה, מספרת פרגו-ברנע כי "הצ'ילר עובד עד היום, אגב אני מקווה שהצ'ילר ימשיך לשרת נאמנה עוד שנים רבות את משפחת נתניהו", היא הוסיפה.

שלומית פרגו ברנע, צילום: אבי אוחיון, לע"מ
שלומית פרגו ברנע, צילום: אבי אוחיון, לע"מ


פרגו-ברנע, שהועסקה במשרד ראש הממשלה 20 שנה, 17 מהן בתפקיד היועמ"ש, סיפרה כי התנהלות משפחת נתניהו הייתה חריגה לראשי ממשלה קודמים, ובעבר כמעט ולא נאלצה להתמודד עם בקשות כאלה. "היקף הבקשות, מידת הדחיפות, מהות הבקשות ואופיין בתקופת אולמרט היו מצומצמות לאין שיעור לעומת הבקשות והדרישות של משפחת נתניהו", סיפרה פרגו-ברנע, והוסיפה "משפחת אולמרט החזיקה למשל דירה פרטית בתל אביב. כמעט ולא זכורות לי בקשות בנוגע לדירה זו", היא אמרה בעדותה, תוך שהיא מוסיפה שגם כאשר סירבה לבקשות בודדות, היא לא נתקלה ביחס עוין מצד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, להבדיל מבמקרה של יורשו בנימין נתניהו.

"משפחת נתניהו מעבירה בקשות לעתים תכופות מאוד בהיקפים כספיים משמעותיים", היא סיפרה והוסיפה, "כאשר הייתה הצטברות של תשובות שליליות לבקשות ולאישור הוצאות שהועברו ממשפחת נתניהו, וכאשר מי מגורמי המשרד הזין את משפחת נתניהו במחשבה שאני לא מאשרת בקשות שונות, נתקלתי ביחס עוין לעתים מצד ראש הממשלה".

מקרה נוסף שעלה בעדותה של פרגו-ברנע, בו נעשה, לכאורה, ניסיון להערים עליה, כלל טופס תיקונים שנשלח בפקס ועליו תאריך של מספר חודשים לפני כניסת ראש הממשלה נתניהו לתפקידו, ועליו מספר סימני 'וי'. כאשר ביקשה פרגו-ברנע הסבר לבקשה, תוך תהייה האם מדובר בטעות, נמשכה הבקשה.

 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מסע ההכפשות היומי נגד ראש הממשלה ורעייתו לא מנע ולא ימנע ממנו להמשיך ולעשות את הדברים החשובים למדינה בביטחון ובכל תחום אחר. מעולם לא גולגל שום תשלום פרטי של משפחת נתניהו על המדינה. לא ניקח חלק בפסטיבל ההדלפות השיטתי שלכם ולא נגיב לכל פרסום מסולף, מגמתי ושקרי שאתם מציגים. משפחת נתניהו תמיד נהגה כחוק".