פוענח רצח איש העסקים וסוחר התכשיטים בוריס בוטרשוילי מלפני כחודש. שעתיים לאחר שנתקבלה בתחנת לוד הודעה על היעדרותו של בוטרשוילי הצליחו חוקרי המשטרה של מרחב שפלה להתחקות אחר עקבותיו של החשוד ברצח, שתחילה הובא לתחנה על מנת למסור עדות, זאת אחרי שהוברר כי נפגש עם הקורבן עוד באותו יום. לאחר חקירה מאומצת ועם הארכת מעצרו הראשונה של החשוד הוא נשבר בחקירתו, הודה ברצח ואף הוביל את החוקרים אל מקום הימצאה של הגופה, אותה הסתיר ביער בן שמן מאחורי גל אבנים. היום (חמישי) יוגש נגד בנימינוב כתב אישום המייחס לו עבירת רצח בכוונה תחילה.
זירת מציאת גופתו של היהלומן בוריס בוטרשווילי ביער מודיעין


ב-30 במאי דיווחו בני משפחתו של בוטרשוילי על היעדרותו החריגה ועל ניתוק הקשר איתו במהלך יום העבודה, דבר שאינו שכיח מבחינתם. עוד הם דיווחו כי הקורבן יצא את ביתו כשהוא נושא ברשותו תיק המכיל תכשיטים וכסף מזומן כפי שנהג לעשות כבשגרה. במשטרה ביצעו תחילה איכון על מכשיר הטלפון של בוטרשוילי, אז עלה כי הוא נכח באיזור צומת שילת הסמוך למודיעין. במסגרת התחקות אחר מספרי הטלפון שהגיעו אל המכשיר הנייד שלו עלה גם שמו של החשוד סיאון יאיר בנימיניב, תושב מודיעין בן 49, שהיה, כך עולה, בקשר עסקי ארוך שנים עם הקורבן.
החוקרים החליטו להגיע לביתו של החשוד כשהמטרה הראשונה שלהם היא לדלות ממנו מידע ככל שניתן בהקשר לפגישה שהייתה ביניהם, וזאת כדי לנסות ולברר את המשך מסלול דרכו של בוטרשוילי. כבר אז לחוקרים היה ידוע כי בוטרשוילי שינה את המסלול המתוכנן, אולם לא היה להם מושג כי בנימינוב קשור לרצח.
עם הבאתו למסור עדות בתחנה, הגרסה שסיפק בנימינוב עוררה את חשדם של החוקרים, והם הודיעו לו כי הוא הופך מעד לחשוד. תוך כדי חקירתו, ולאחר שהתחקו אחר תנועותיו באותו היום, נתקבלה הודעה על רכב שרוף בלוד, הודעה שהובילה להתקדמות משמעותית בחקירה מכיוון שהיה מדובר ברכבו של בוטרשוילי, הקורבן.
 

בירור מעמיק יותר הוכיח לחוקרים כי החשוד שברשותם הגיע ללוד ועזב את המקום תוך שהוא נוסע בתחבורה הציבורית. החקירה העלתה כי במהלך הנסיעה באוטובוס בדרכו למודיעין, מקום מגוריו, הוא ניהל שיחת טלפון עם רעייתו, שגם מכשיר הטלפון שלה נבדק, וזאת באמצעות מכשיר טלפון של תושב פלסטיני.

סיאון יאיר בנימינוב. צילום אבשלום ששוני
סיאון יאיר בנימינוב. צילום אבשלום ששוני

 החוקרים הובילו למסירת עדות גם את הפלסטיני, שאכן אישר כי במהלך נסיעה באוטובוס ניגש אליו החשוד וביקש ממנו שיחת טלפון אחת. בשלב הזה עלה בבירור כי החשוד דיווח לרעייתו: 'הכל בסדר איתי, אני בדרך הביתה', וזה בעצם היה האות להפעיל עליו מכבש לחצים בחקירה, עד שנשבר ושטח בפני החוקרים את מה שהתרחש באמת במהלך הפגישה שלו עם בוטרשוילי המנוח.
 בחקירתו סיפר בנימינוב על הקשר העסקי בינו לבין הקורבן, על כך שבעברו היה איש אמיד ועתיר נכסים בעל מפעל תכשיטים, פרטים שהובהרו כנכונים, ובשלב מסוים קרס מפעל חייו והוא נקלע לחובות כספיים כבדים. כאן בעצם חלה הסתייגות בחקירה שכן לטענת בנימינוב, בוטרשוילי היה זה שאחראי לקריסת העסק שלו וסיפר כי הוא נותר חייב לו כמה מאות שקלים לאחר שמכר לו טבעות.


התיק הנעלם 
אלא שהחוקרים לא מצאו צידוק לטענותיו וההערכה העולה מהחקירה היא כי בצע כסף הוא זה שהוביל את החשוד לבצע את הרצח המתועב. עוד עלה מהחקירה, כי בנימינוב נפגש עם בוטרשוילי לאחר שיחה ביניהם, וכי הוא הגיע איתו לביתו במודיעין, שם בכניסה לבית ירה לעברו מספר יריות וגרם למותו.

מיד לאחר מכן העלה את הגופה לרכבו של המנוח, הוביל אותה ליער בן שמן, שם כאמור הסתיר אותה כשהוא מכסה את הגופה בגל אבנים. בנימינוב המשיך בנסיעה ברכבו של הקורבן עד ללוד, איזור מגוריו של המנוח, שם הצית את הרכב ונטש את המקום כשהוא עולה כאמור על אוטובוס בדרכו חזרה למודיעין. כאמור בנימינוב הודה ברצח, שיחזר אותו ואף הוביל את החוקרים למקום הימצאה של הגופה.
 

"חידת מיליון הדולר" שטרם נמצא לה פתרון הינה מה עלה בגורלו של התיק שעקבותיו נעלמו, והחוקרים לא הצליחו להתחקות אחר מקומו. במשטרה עלו מספר הערכות, ביניהן כי החשוד ברצח שרף את התיק יחד עם רכבו של המנוח, הערכה שלא הצליחה להוביל לממצאים. נדמה יותר כי בנימינוב הספיק להעביר אתה התיק לגורם אחר או להסתיר אותו בטרם נלכד.