צעיר יהודי הותקף קשות ביום שלישי שעבר בידי ערבים בבנימין, כך טוענים היום (חמישי) בארגון "חוננו", בו ציינו כי צלעותיו נשברו, נגרם לו חור בריאה וראשו נזקק לתפרים. המשטרה עצרה חשוד במעשה, אך שחררה אותו זמן קצר לאחר מכן. עורך הדין (עו"ד) חיים בלייכר מ"חוננו" טען כי מדובר ב"תקיפה חמורה, אשר הייתה בקלות יכול להיגמר ברצח".



האירוע התרחש בסמוך לצומת גבעת אסף בבנימין, בעת ששהה במאחז עוז ציון. אתמול הוא הצעיר לארגון בבקשה כי יסייע לו כנפגע עבירה. עו"ד בלייכר הגיע לבית החולים, גבה מהפצוע עדות ובירר את פרטי המקרה. מבירור שערך עם המשטרה, לדבריו, התברר כי המשטרה עצרה את אחד התוקפים מיד בסמוך לאירוע, אך שחררה אותו זמן קצר לאחר מכן.



בעקבות הדברים בלייכר פנה במכתב דחוף למפקד מחוז ש"י במשטרה בו פרט את פרטי האירוע. "בעת שמרשי נכח בגבעה התקרבו לעברו רועה צאן כשנות ה-40 כאשר הוא מלווה בילד נוסף. בעת שמרשי התקרב לכיוונם ושאל מרחוק על מעשיהם החל הרועה צאן לזרוק אבנים לעבר מרשי תוך שהוא מתקשר במכשיר הנייד וקורא למתפרעים נוספים להגיע למקום", כתב בלייכר.



לדבריו, "מרשי ניסה להזעיק עזרה, אך לא הצליח. תוך זמן קצר הגיע למקום רכב עם שני בחורים בני מיעוטים אשר החלו לזרוק לעבר מרשי אבנים והתקדמו לעברו עם אלות. מרשי ניסה לסגת אחורה כשפניו לעבר התוקפים על מנת שלא יפגע מאבנים שהחלו לפגוע בו, כל זה בעודו שומע את המתפרע המבוגר צועק לעבר הבחורים ש'ישחטו' את מרשי".



מכות אלה בראשו – ושחרור החשודים


בהמשך מתאר בלייכר את המכות אשר פצעו באופן קשה את הצעיר: "בשלב זה הגיע אחד התוקפים למרשי והכה אותו באלה בראשו. מרשי התמוטט לארץ תוך שהתוקף ממשיך להכותו. מרשי הצליח להתרומם קצת ואז קיבל מכת אלה נוספת בראש שמוטטה אותו שוב. בשלב זה מרשי הרגיש שעוד רגע חייו מסתיימים ובכוחותיו האחרונים הצליח להתגלגל כמה מטרים מהתוקף ולהימלט לעבר הכביש. התוקפים לקחו מהמקום מכשיר פלאפון שנפל למרשי. מרשי הזעיק עזרה מהעוברים בכביש ומחיילות שהיו בצומת ה-T והחל לכוון כוחות לכיוון המלטות החשודים".



לטענתו, "ככל הנראה התוקפים צילמו את האירוע במכשיר הפלאפון שלהם. כמו כן נמסר לי ממרשי על כך שהתוקפים הספיקו להתקלח ולהחליף בגדים קודם הגעת כוחות הצבא, אך הכוחות הצליחו לשים את ידם על בגדיהם של התוקפים, וכן על הטלפון שנפל למרשי. ממה שנודע לי החשודים שנתפסו בשטח השתחררו זה מכבר".



לסיום דורש בלייכר מהמשטרה לעצור מידית את התוקפים: "מדובר באירוע חמור עם תוצאות קשות על רקע היותו של מרשי יהודי ישראלי. אבקש לעצור מידית את התוקפים ולמצות את חקירת האירוע. המשטרה טרם טרחה לקחת ממרשי תלונה על התקיפה. אבקש שיגיע בהקדם חוקר לבית החולים על מנת לגבות ממרשי את תלונתו".



"מדובר בתקיפה חמורה, אשר הייתה בקלות יכול להיגמר ברצח", קובע בלייכר. "התוקפים הם מחבלים מסוכנים ועל רשויות החוק והביטחון לשים את ידם על החשודים לאלתר, לצערנו החשודים שוחררו בעת האירוע, אבל כעת שפרטי האירוע מתבררים, יש לעוצרם ללא כל דיחוי. בכוונתנו במחלקת נפגעי עבירה בחוננו להמשיך ולעקוב עד מיצוי הדין המלא עם המחבלים".