ארצות הברית ממשיכה לדחוק את איראן לפינה: לאחר שהודיע כי מדינתו החליטה לפרוש מהסכם הגרעין והצהיר על חידוש הסנקציות נגד טהרן, כתב היום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי הוא ביקש ממלך סעודיה סלמן להגביר את ייצור הנפט, זאת על מנת שיוכל לספק כמות נוספת לאמריקה.



תקיפת נהגת בעפולה

בציוץ כתב טראמפ כי "הרגע דיברתי עם מלך סעודיה סלמן והסברתי לו שבשל המהומות וחוסר התפקוד באיראן ובוונצואלה, אני מבקש שמדינתו תגביר את ייצור הנפט, אולי לכמות של עד שני מיליון חביות, על מנת לפצות על ההבדל. המחירים גבוהים מדי! הוא הסכים".



דונלד טראמפ, המלך סלמן. צילום: רויטרס


צפו בתקציר: צרפת הדיחה את מסי וארגנטינה אחרי 3:4 מטורף


יום אחד בלבד של הפסקה ממונדיאל 2018 היה לנו אתמול וכולנו חיכינו בשקיקה לשריקת הפתיחה של שלב הנוק-אאוט, אבל מי חלם על פתיחה כזו מופלאה לשמינית הגמר? המשחק הטוב ביותר של גביע העולם ברוסיה נערך היום בקאזאן ובמשחק רווי מהפכים ועם ביצועים פשוט אדירים, צרפת הכניעה 2:4 את ארגנטינה ושלחה את ליאו מסי וחבריו הביתה אולי מוקדם מהצפוי - "הפרעוש" בן ה-31 כנראה כבר לא יזכה בגביע העולם, אבל מי שבהחלט עשוי לעשות זאת עוד השנה הוא קיליאן אמבפה בן ה-19 שעם סחיטת פנדל אדירה ושני שערים סחף את הטריקולור לרבע הגמר.




באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן 

החשוד בתקיפת נהגת בעפולה נתפס לאחר שניסה לברוח מהארץ

משטרת ישראל עצרה אמש חשוד בן 27 מעפולה, בחשד שתקף אישה בעקבות ויכוח נהיגה בעיר. החשוד נעצר בשדה התעופה בן גוריון כאשר הוא מנסה לעזוב את הארץ. כזכור, סמוך לשעה 12 בצהריים הותקפה הנהגת בת ה-31 מהלך ויכוח שהתפתח על הכביש, ופצע אותה בפניה. הנהגת הופנתה לטיפול רפואי בבית החולים בעפולה, והמשטרה החלה במאמצים לאתר את החשוד, שכאמור נתפס בנתב"ג. 



במהלך איסוף הממצאים התברר כי טרם תקיפת הנהגת תושבת העיר, החשוד בן ה-27 היה מעורב בתאונת דרכים במהלכה נגרם נזק לרכבו ולרכבה של אישה נוספת, תושבת נצרת עילית בת 32. במהלך דין ודברים תקף אותה החשוד בבעיטה ואיים עליה. האישה המותקפת סיפרה על המקרה ואמרה: "הלכתי לקחת את הילדים וצפרתי למישהו שיזוז מאמצע הכביש, והוא תקף אותי, הוא נכנס לי לאוטו ושבר לי את האף ופגע בי בראש, הוא מטורף", היא סיפרה. בסרטון שצולם בזירת האירוע אפשר לראות את הנהג התוקף נכנס לרכבה של הנהגת, ומכה אותה.



שרה נתניהו בחקירתה: "אתם מפלים אותנו לרעה, רוצים לדפוק את נתניהו"

פרטי חקירות פרשת המעונות ממשיכים להיחשף: תחקיר חדשות 10 חשפו אמש את עדותה של שרה נתניהו בפרשה, שם היא טענה כי החקירות תוצאן ממסע רדיפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוגע להעסקת מלצרים בבית ראש הממשלה, בניגוד לנהלים אמרה נתניהו כי היא לא ידעה שחלו שינויים בנוגע להעסקתם ואמרה: "לא ידעתי שחלו שינויים בתנאים. אני קובעת שיש אפליה לרעה אם כך אכן היה".



עוד הוסיפה נתניהו כי "מי שרצה לעשות שוני, כלומר, שבתקופת נתניהו לא יהיו מלצרים זה נבע מרשע ורצה לדפוק במכוון את ראש הממשלה על ידי עובדי המשרד", זאת בתשובה לשאלת החוקרת, שציינה שהעסקת המלצרים הייתה בניגוד לנהלים מתקופת קודמו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולמרות שגם בתקופתו לא הוזמנו כמות דומה לכמות שהזמינו בני משפחת נתניהו.



שרה נתניהו. צילום: פלאש 90


גורמי ביון אמריקאים מעריכים: "קוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח נשק גרעיני" 

סוכנויות הביון האמריקאיות סבורות כי קוריאה הצפונית הגבירה בחודשים האחרונים את ייצור ופיתוח הנשק הגרעיני שלה, במתקני גרעין שונים במדינה. עוד סבורים הגורמים, כי במדינה המבודדת ינסו להסתיר את המתקנים המדוברים, בזמן שהם מבקשים מהמשטר האמריקאי הקלות נוספות בסנקציות השונות, כך דווח הלילה ברשת NBC האמריקאית.



אנליסטים בסוכנויות השונות העריכו כי המשטר הצפון קוריאני לא יוותר לחלוטין על חלום הנשק הגרעיני שלו, שכן מבחינתם זהו כלי הישרדותי. למעלה מ-12 גורמים שונים הסבירו כי בדיקטטורה ינסו לקבל מממשל טראמפ את כל ההקלות האפשריות, בעוד שהם משיכים להחזיק, בסתר, בנשק גרעיני.



אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית. קרדיט: ללא


המורדים בדרום סוריה על סף קריסה, 15 הרוגים בתקיפות רוסיות בדרעא

לפחות 15 בני אדם נהרגו הבוקר בתקיפה של חיל האוויר הרוסי בעיירה שבאזור דרעא, כך דווח היום ברשת "אל ג'זירה", זאת למרות הדיווחים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף במהלך הלילה. בתוך כך, האופוזיציה הסורית הצהירה היום כי היא דוחה את "הדרישות המעליבות" של הרוסים, לפיהן על המורדים להיכנע לנשיא הסורי בשאר אסד. לפי המורדים הסורים באזור, הפגישה בין נציגיה לאלו של הקרמלין הסתיימה ב"כישלון".



האירועים האלו מתרחשים, למרות שמוקדם יותר היום מסר דובר האופוזיציה הסורית מסר כי "החלו שיחות עם גורמים ברוסיה, בנושא השגת הפסקת אש בדרום דרעא". עוד נמסר כי "הדיונים עוסקים בין היתר בהסכם על השבת ריבונותה של סוריה על חלקים מהמחוז הנמצאים בשליטת המורדים". לדבריו, ועדה המונה שישה חברים - בהם אזרחים גורמים צבאיים, נפגשו מוקדם יותר השבוע לאורך הגבולות המנהליים של העיר השכנה א-סווידא. "הפגישה הראשונה של הוועדה התקיימה עם קצינים רוסים", הסביר דובר חדר המבצעים המרכזי של המורדים. הוא ציין כי "סבב נוסף של השיחות צפוי להתקיים במהלך היום".



קרבות באזור דרעא. צילום: רויטרס


סגן שר החוץ הרוסי: "האינטרס הישראלי הוא ניצחון על דאעש בסוריה, איראן עוזרת"

לקראת התקרבות כוחות צבא אסד לגבול הישראלי, כאשר ייתכן שבין יחידות הצבא נמצאים גם לוחמים ממליציות פרו איראניות, התראיין אמש מיכאלי בוגדנוב, סגן שר החוץ של רוסיה לענייני המזרח התיכון, לחדשות התאגיד כאן, והציג את נקודת המט הרוסית לאירועים. "משבר בסוריה נמשך כבר יותר משבע שנים", פתח בוגדנוב את דבריו, והוסיף כי גם לפני פריצת המשבר המצב בסוריה היה מורכב, וחלק מהבעיות במדינה עדיין לא נפתרו.



"אנחנו היינו רוצים לראות סוריה כזו שבה ההנהגה תיבחר על ידי העם הסורי, ובה גורלו של העם הסורי יהיה נתון בידיו", המשיך סגן השר והוסיף כי סוריה צריכה להישאר חילונית. "כאשר המלחמה בטרור הייתה בשיאה בסוריה, ובעקבות בקשת הממשלה הריבונית שלה, שלחנו את הכוחות שלנו, בעיקר כוחות צבאיים וכוחות אוויר למדינה, לאחר שחתמנו על הסכם מדיני בין הממשלה שלנו לממשלת סוריה על נוכחות של חיל האוויר וחיל הים, בשני בסיסים בטרטרוס ובחמימים. כשתסתיים המלחמה וכאשר ייעלם הצורך לסייע לסורים במלחמתם בטרור, אנחנו נפעל לפי ההחלטה של המדינה הריבונית כפי שתוצג על ידי ממשלתה: האם הנוכחות שלנו נחוצה שם או שהמשימה שלנו בסוריה הסתיימה והעם הסורי וההנהגה הסורית לא יצטרכו יותר תמיכה כזאת", הסביר בוגדנוב.



מיכאל בוגדנוב עם בנימין נתניהו. צילום: רויטרס