ירי בוצע הלילה (שני) לעבר רכב השייך לקרוב משפחה של איש עסקים מוכר בפתח תקווה. כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו את זירת האירוע וחבלן הגיע למקום. הרקע לאירוע ככל הנראה ניסיון של גורמים עימם היה מסוכסך להעביר לו מסר. המשטרה מעריכה כי הרקע לאירוע - פלילי. אין נפגעים באירוע.



מספר שעות לפני כן, באירוע אחר שאינו קשור לזה שהתרחש בפתח תקווה, תושבת רמלה כבת 33 נפצעה באורח בינוני מירי שנפתח לעברה ככל הנראה מרכב חולף בעת שהיתה ברכבה בכביש 444 סמוך לצומת גבעת כ"ח. הפצועה פונתה על ידי מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נכנסה לניתוח לצורך הוצאת הקליעים מגופה. קטין בן תשע שישב לצידה ברכב לא נפגע.

התקרית אירעה סמוך לשעה 19:00, אז נתקבל דיווח על הירי. מתחקור ראשוני עולה החשד לפיו יצאה האישה את בית קרוביה ברמלה והסיעה את הקטין לביתו בכפר דאוויה בשומרון. סמוך לצומת גבעת כ"ח עקף אותה רכב פרטי וממנו ככל הנראה נפתחה לעברה האש, שפגעו בפלג גופה העליון.  

האישה, שהצליחה לצאת מהרכב, ביקשה סיוע מנהגים שחלפו במקום ואחד מהם גם היה זה שהזעיק את מד"א. כוחות משטרה זרמו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע ועל פי החשד הרקע למעשה הינו פלילי.