לאחר שבית המשפט בארצות הברית פסק לטובת משפחת פרנקל, שבנם נפתלי, נרצח לפני ארבע שנים באירוע חטיפת הנערים בגוש עציון, ארבעה מיליון דולר במקום 340 שביקשו בתביעה המקורית, רחלי פרנקל, אמו של הנער שנרצח, התראיינה היום (שלישי) בגל"צ וסיפרה על תחושותיה.
"קיבלנו פסק דין של הערכאה העליונה שהערעור שלנו התקבל ונמתחה ביקורת על הגישה שאמרה כי לקחנו עלינו את הסיכונים", ציינה פרנקל, שמתגוררת ביישוב נוף איילון הסמוך למודיעין. "יש בפסיקה המקורית משפטים כמו 'מאחר שאנשים יודעים שהם יכולים להיחטף ולהירצח אז יש עליהם אשמה. אני לא גרה בכלל מעבר לקו הירוק. הם בעצם אומרים שבצד אחד מותר לרצוח ובצד השני אסור".

את התביעה הגישה משפחת פרנקל, שמחזיקה באזרחות אמריקאית, לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון נגד השלטונות בסוריה ואיראן בגין תמיכתם בטרור.

רחלי פרנקל. צילום: אריאל בשור
"אני לא יודעת כמה נפסק, תבענו את איראן ואת סוריה", אמרה פרנקל. "הוכינו בבית המשפט שהיה מסלול ישיר מהם לעזה וחברון. אנחנו לא חושבים ששליח של חמינאי יגיע אלינו הביתה עם צ'ק".

לדבריה, "הסיכוי לקבל כאן כסף הוא לא העניין, אלא רק להצר את רגלי הטרור. זו היתה חוויה לא נעימה אבל הרגשנו שזה הדבר הנכון לעשות. השופטת אמרה סדרה של דברים שערורייתיים בפסק הדין הראשון וציינה שנפתלי היווה מטרה עבור חמאס בגלל אזרחותו הישראלית. כל האלמנט של האשמת הקורבן הוא מגוחך".