ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט הערב (שלישי) לקבל את המלצת המל"ל ולאפשר לחברי הכנסת לעלות להר הבית פעם אחת בכל רבעון, לאחר שנתיים בהם אסר עליהם לעשות זאת בגלל המצב הביטחוני המתוח. עליית הח"כים צריכה להיות מתואמת באופן פרטני מול משטרת ישראל באמצעות לשכת קצין הכנסת ותאושר בכפוף להערכת המצב הכוללת, שבאחריות משטרת ישראל ובתיאום עם השב"כ.



ההחלטה של ראש הממשלה עוררה גל של תגובות בקרב השרים וחברי הכנסת. "הר הבית צריך להיות פתוח לתפילה ליהודים במשך כל ימות השנה כולל לנבחרי הציבור", אמר שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל. "המוסלמים אינם בעלי הבית על ההר ואסור לנו להשלים עם האיומים והאלימות שגורמים למגבלות בעלייה להר הבית. אני קורא לראש הממשלה לפתוח את הר הבית לתפילות יהודים ללא תנאים לכל החפצים בכך".



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כתבה בפייסבוק כי היא "מברכת את ראש הממשלה על החלטתו לחדש את עליית חברי הכנסת להר הבית - המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, עומדת הזכות לבקר במקומות בהם הם מאמינים".



מנגד חנין זועבי פחות התלהבה ופרסמה בתגובה כי "אל אקסה מתחם קדוש וחשוב לדת המוסלמית. נתניהו לא יגיד למוסלמים, ח"כים ואחרים מתי להיכנס ומתי להתפלל. למי שאינו מוסלמי, אין מה לחפש במקום. נתניהו מעוניין להוביל להתלקחות על מנת לברוח מהתיקים הפליליים ואיום פירוק הקואליציה. מדובר במעשה טיפש ובלתי מוסרי, אך לא מפתיע. השאלה היא אם ליתר הפוליטיקאים די שכל לא להיגרר. תעזבו את המסגדים, מדובר בשטח כבוש לא לכם".



ח"כ גליק, יו"ר השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית, הגיב ואמר כי "אני מברך את ראש הממשלה שהפסיק את האיסור הבלתי חוקי ובלתי הגיוני על עליית ח''כים להר הבית וקורא לו להשלים את השינוי המבורך ולאפשר לחברי כנסת לעלות בכל עת להר הבית כפי שזכאי לכך כל אזרח או תייר. הר הבית הוא מקומם של כל אלו שרוצים להתייחד עם ריבון העולמים ואינו מקומם של המתסיסים, האלימים והטרוריסטים".

במטה ארגוני המקדש בירכו גם כן על החלטתו של ראש הממשלה. "ביום שאנו מציינים שנה לפיגוע ונפילת השוטרים בהר הבית, זוהי בשורה חשובה, שמסמנת את הכיוון החיובי בדרך לשיבת המקדש".