יומיים לאחר מותו הטראגי של מנתח בכיר ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי "סורוקה", דוקטור אלכס ברזובסקי, ששם קץ לחייו בתלייה במתחם חדרי הניתוח, התארח היום (חמישי) בנו, פליקס ברזובסקי, בתוכניתה של אילנה דיין בגלי צה"ל, שם שיתף בתחושותיו הקשות וסיפר על הרגע בו הבין כי איבד את אביו. "ניסינו להשיג אותו ושמנו לב שהוא לא זמין. התחלנו לדאוג וידענו שמצבו הנפשי לא הכי טוב. אחרי זמן מה התקשרו מהמחלקה בה הוא עבד ואמרו שמצאו מכתב. אז כבר הבנתי. נסענו ל"סורוקה" ושם קיבלנו עדכון על מה שקרה".

לעצם כך שהוא תלה את עצמו בחדר הניתוח הייתה סיבה, משמעות כלשהי?


"הוא עשה את זה בחדר שהיה מיוחד וקרוב לליבו, חדר להסרת נגעים בשיטה מיוחדת. הוא היה היחידי שעסק בזה". במכתב שהשאיר ברזובסקי, בן 59 במותו, הוא מאשים את ההסתדרות הרפואית, שלדבריו פגעה במעמדו כשאסרה עליו להמשיך להכשיר מתמחים וביקשה להעמיד מעליו רופא אחראי להכשרה. במכתבו דרש המנתח הבכיר כי מי שפגעו במעמדו יימנעו מלבוא להלווייתו. 



"אבא נתן את כל כולו והאשים את ההסתדרות בכך שלא נתנה לו להמשיך לאמן מתמחים", אמר ברזובסקי הבן. "אבא קיבל האשמות לפיהן הוא קשור להטרדות מיניות וזה הרג אותו. להאשמות לא היה כל בסיס, לא היה ולא נברא. זה עשה לו עוול גדול. האובדן הוא לא רק למשפחה, אלא לכולם".



בית החולים "סורוקה". צילום: פלאש 90
בית החולים "סורוקה". צילום: פלאש 90



מה גרם לו להחליט לוותר?


"העבודה הייתה הכל בשבילו. המטופלים, הצוות. הוא חייב להיות מחויב עד הסוף לעבודה שכל כך אהב גם אם זה במחיר הכואב הזה. אבא קיבל המון מכתבי תודה מאנשים שהציל, ממטופלים שעזר להם" 




אביך אמר לך מה הוא הכי אהב במקצוע?


"תמיד הייתי שואל אותו את השאלה הזאת. הוא היה קורא ולומד המון כל הזמן, זה מקצוע דינמי שכל הזמן מתעדכן. העזרה לאנשים -זה מה שהיה הכי חשוב לו וזה מה שהוא הכי אהב".