הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, פרסם הערב (חמישי) פסק הלכה ובו קבע כי אין לגעת "בכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה". הפסיקה באה לאור התפטרותה של שרת התרבות מירי רגב ושרת המשפטים איילת שקד מהועדה המיוחדת למקומות הקדושים, והחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את השר יובל שטייניץ כיו"ר הוועדה, וזאת על מנת לאפשר את הגדלת הרחבה הדרומית בכותל המערבי לרפורמים.

על פי דיווחים, הוועדה תתכנס ביום ראשון הקרוב על מנת לאשר את מתווה הכותל. "הנני חוזר על הפסק דין הידוע, שכל הכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה הוא מקום קדוש ויש לנהוג בו כל הדינים של בית הכנסת ובית המדרש, ואין רשות לשום אדם לרמוס מקום קדוש, לא בחילול שבת ומועד, ולא בכך שיתפללו אנשים ונשים יחדיו, ושאר הדינים של בית כנסת", כתב הרב עמאר.

הרב הראשי של ירושלים הוסיף: "והנה גם בגלות, בהיותנו בין גויי הארצות, קדושת בית כנסת וכבודו נשמרו בקפידא, ואין רשות לא לכנסת ולא לממשלה ולא לשאר המוסדות בלי יוצא מן הכלל, להרים יד ולעשות שום פעולה או החלטה, שעלולה להביא לפגיעה בקדושת המקום, ואין הדבר נתון אלא בידי הרבנות הראשית לישראל שפוסקת על פי ההלכה. ואיסור גמור לשלוח יד בשריד בית מקדשנו".

 רפורמים וקונסרבטיבים בכותל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
רפורמים וקונסרבטיבים בכותל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90