התדרדרות במצבה של רחלי ברוך בת ה-58, האחות שנדקרה ביום שני השבוע על ידי מטופל בבית חולים שמואל הרופא בבאר יעקב. אמש עברה ניתוח מורכב נוסף וכעת היא מורדמת ומונשמת. היא מאושפזת ביחידת לטיפול נמרץ במצב קשה. הדוקר, מבקש מקלט מאריתריאה, נעצר אחרי המקרה, ומעצרו הוארך עד ליום ראשון.



בתה של רחלי, אסתי, שוחחה ביום רביעי עם אילה חסון ב־103fm, ואמרה כי "היו לאמא ימים טובים יותר. היא עוד כאובה, בחדר התאוששות אחרי ניתוח ממושך שהסתיים אתמול בשתיים לפנות בוקר". "החיים השתנו", אמרה בכאב, "אמא שלי היא אחות רחמנייה, והיא נפגעה פגיעה משמעותית. אני לא יודעת אם היא תוכל להמשיך לעבוד. היא בטראומה, ואולי יותר מהכאב - מהמעשה עצמו".

לדברי הבת, מדובר בחולה שחפת שהיה מאושפז במחלקה שבה אמה עובדת, וביקש לשוב ולהתאשפז. "לא היה לו בית והוא חיפש בית בבית החולים", סיפרה, "כבר בשער זיהו שזה הוא וניסו למנוע ממנו להיכנס. בגלל שגם הוא וגם אמי דוברי אמהרית, הם ניהלו חילופי דברים, ואז הוא דקר אותה". היא הוסיפה כי הדוקר הגיע מצוייד בסכין ובכוונות זדון. "ממה שאני מבינה הוא הגיע בידיעה שהוא בא לדקור", הוסיפה.

אירית מועלם, יו"ר ועד האחיות בבית החולים שמואל הרופא סיפרה לרשת ב' על התחושות הקשות שלה ושל חבריה לעבודה בעקבות המקרה. "מדובר בבוקר קשה מאוד", פתחה מועלם את דבריה, "נסיבות המקרה נבדקות, אבל מדובר במטופל שהיה מאושפז אצלנו, במחלקת ריאות, וכנראה שלא רצה שישחררו אותו מאשפוז". 

"לאחר הטיפול, המטופל אחרי משהו כמו שבועיים שלושה, חזר לבית החולים ודקר את האחות", המשיכה מועלם, "הוא לא חיפש את הנדקרת ספציפית, וכל אחות אחרת שהייתה נקרית בדרכו הייתה נדקרת, וזה בדיוק העניין, אנחנו, הצוותים הרפואיים חשופים במערכת. יש לנו אפס סובלנות כלפי אלימות לא יכול להיות שאחות תצא בבוקר ותגיע לעשות את עבודתה במסירות ובאהבה, ותגיע לשדה קרב", היא סיפרה.