הסתה חמורה או ביקורת נושכת? מזכ"ל מרצ, תומר רזניק, הגיש הבוקר (שישי) תלונה למשטרה נגד יואב אליאסי, המכונה "הצל" בגין הסתה. התלונה הוגשה בעקבות קריקטורה שפרסם אתמול הצל בעמוד הפייסבוק שלו כנגד מפלגת מרצ, ובה נראה חייל צה"ל המחזיק בידו רובה, כאשר אדם עם חולצת "מרצ" תוקע סכין מאחורי גבו. התלונה הוגשה בתחנת שרת במרחב יפתח.



תומר רזניק, מזכ"ל מרצ, מסר כי "כמדיניות, אנחנו נוהגים להתעלם ככל הניתן מהצל ולא לתת במה לפרובוקציות שלו. במקרה הזה, לאחר התלבטות ארוכה, החלטנו הפעם שלא ניתן לעבור בשתיקה על הסתה ברורה כנגד פעילי מרצ, כלפיהם יש לנו אחריות. לא ניתן לקריקטורות שכאלה לעבור בשתיקה. ההסתה של הממשלה הזאת, בדרכה שלה, ושל אנשים קיצוניים כמו אותו אליאסי, היא זו שמחלחלת לתוך החברה הישראלית ואסור לנו להשלים עם זה. אני מקווה שמשטרת ישראל תטפל במקרה הזה באופן הכי חריף שיכול להיות על מנת למנוע אירועים שכאלה בעתיד".





עמוד הפייסבוק של "הצל" זוכה לפופולריות רבה ברשת, והוא נוהג להעלות בו פוסטים דעתניים כנגד השמאל, אשר זיכו אותו בהאשמות על כך שהוא מסית אנשים רבים לאלימות. זוהי איננה התלונה הראשונה של מרצ כנגד "הצל", לאחר שבשנה שעברה הוגשה כנגדו תלונה דומה על כך שהעלה לעמוד תמונה בה נראות מחסניות נשק, אשר על כל אחת מהן כיתוב אחר: מרצ, "בצלם", "הארץ" "יש דין" ו"שוברים שתיקה".