שיטפונות קשים היכו בימים האחרונים את מערב יפן, ומצאו ישראלים רבים שם חסרי אונים, תושבי קבע ומטיילים. יפעת אלישר, מאסטר בקדרות יפנית המתגוררת בקיוטו לשנת שבתון מסרה היום (שישי) למעריב: "זה טרוף. הנהר עלה על גדותיו. יש פקקים בכל העיר. רכבת הגיי אר (ג'אפאן רייל) רייל עצרה. רק שיתנו לצאת. יש לנו מחר אוטובוס מוזמן  לטוקיו לשדה התעופה כדי לחזור לארץ, ואני מקווה שהוא יעבוד. יש פה כל כמה זמן התרעות, כמו צבע אדום. אלוהינו שבשמיים. החלטתי שללכת ברגל מהתחנה של קיוטו יקח לי מהר יותר".

אלישר הוסיפה כי "המוניות לא נוסעות על הכביש המהיר לאוסקה, אנחנו ממש בבעיה". גם לירן לוי, יזם נדל"ן מקיוטו התייחס לבעיות התחבורה באזור: "אני הייתי ממליץ למטיילים להימנע מטיולים ליד נחלים ונהרות. הלופ ליין של אוסקה לא פעל אתמול נעצר והיום מוציאים רק שלוש רכבות כל שעה. ייתכן שגם מחר יעצרו את תנועת הרכבת", הוא אמר.
דנה אייזנברג הוסיפה: "אנשים הלכו מסביב חמישה רחובות רק בשביל לחצות את הכביש. אני גם ככה כבר הייתי ספוגה במים עד העצם אז חציתי את הכביש בתוך הנהר הזה. אנשים במכוניות הסתכלו עליי בהתפעלות על ה'אומץ' שלי.  כמעט נפלתי כולי לתוך המים". אהוד לוטן גר באוסקה, עובד בחברה שממחזרת מתכות יקרות: "אני חוזר מטוקיו לאוסקה בשינקנסן-הרכבת הסופר מהירה. מקווה שהכל בסדר ושהיא עובדת כרגיל. יש איחורים. מאוסקה לכיוון קיוטו לא ברור מה קורה".

על פי התחזיות מזג האוויר הקשה יימשך במערב יפן כל סוף שבוע. עד כה, שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה משיטפונות וסחף אדמה ו-5 נעדרים. כרגע עיקר הגשמים הם במחוזות אוקיאמה, הירושימה, וטוטורי שבהונשו וכן במחוזות פוקואוקה, נגסאקי וסאגה שבאי הדרומי קיושו. במחוז קוצ׳י (באי שיקוקו) נרשמו משקעים בגובה 686 מילימטר. בקיוטו התבקשו למעלה מ-140,000 איש להתפנות מבתיהם מחשש מהשיטפונות ומסחף אדמה.