סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, KCNA, הביעה היום (שבת) אכזבה מביקורו של מזכיר המדינה מייק פומפאו במדינה. על פי הסוכנות, המשמשת כשופר של הממשל בפיוניאנג, יתכן ונחישותה העמוקה, להגדרתם, של קוריאה הצפונית לעצור את תוכנית הגרעין, תיחלש בעקבות הדרישה האמריקאית לפירוק חד צדדי ומלא של מאגר הנשק הגרעיני שלה. בנוסף לכך, הגדירו בסוכנות את ביקורו של פומפאו "מטריד מאוד".



גורם בממשל הצפון קוריאני אמר לסוכנות הידיעות כי "הדרך המהירה ביותר לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, היא בגישה הדדית, בה שני הצדדים פועלים במקביל". למרות האווירה הפסימית בקוריאה הצפונית, פומפאו עצמו טען כי במהלך הביקור הצדדים התקדמו במשא ומתן ביניהם. בשיחה עם כתבים לפני שעזב את המדינה המבודדת אמר מזכיר המדינה כי הצדדים השקיעו זמן רב בדיבורים על פירוז מתקני הטילים והגרעין של קוריאה הצפונית, והוסיף שהוא מאמין כי "הצלחנו להתקדם בכל נושא בשיח בינינו".



מייק פומפאו. צילום: רויטרס



"בלאק קיוב הישראלית התערבה בבחירות בהונגריה"
חברת המודיעין הישראלית "בלאק קיוב" התערבה בבחירות בהונגריה, כך עולה מדיווח שפורסם היום באתר פוליטיקו. על פי הדיווח, שמצטט עובד לשעבר בחברה ואדם בעל ידע על הפעילות בה, בין החודשים דצמבר 2017 למרץ השנה, חברים בארגונים לא ממשלתיים מהונגריה ואנשים הקשורים לאיש העסקים האמריקאי-הונגרי ג'ורג' סורוס, הוקלטו בחשאי באמצעות סוכנים שהשתמשו בזהויות בדויות.



עוד נטען כי נציגי החברה שנפגשו עם אנשי הארגונים הלא ממשלתיים בהונגריה השתמשו בשמות כיסוי אירופיים וערביים, אך לפחות שניים מהם דיברו במבטא ישראלי מובהק, כך לדברי הגורמים מהארגונים. גורם בעל ידע על עבודת החברה אישר כי לפחות אחד מהאנשים המדוברים עובד עבור החברה הישראלית. נציגי החברה נפגשו תחת זהות בדויה עם המטרות שלהם בבתי מלון ובמסעדות יוקרה בבודפשט, וינה, אמסטרדם, לונדון וניו יורק. החברות שהם לכאורה ייצגו לא קיימות וחשבונות הלינקאדין של החברות והאתרים שהוקמו - נמחקו כעבור זמן קצר. בנוסף, רוב מספרי הטלפון שנעשה בהם שימוש נותקו לאחר המפגשים.



בחירות בהונגריה. צילום: רויטרס


מספר מחבלים נפגעו ממטען שניסו להשליך על כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה

מספר מחבלים נפגעו לאחר שניסו להתקרב אמש לגדר המערכת, במטרה להשליך מטען נפץ לעבר כוחות צה"ל סמוך למעבר קרני בצפון רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. המטען התפוצץ בשטח הרצועה והביא לפגיעה במספר פלסטינים. 


בתגובה לאירוע טען דובר צה"ל כי "ארגון הטרור חמאס מפעיל טרור באמצעים שונים במסגרת הפרות הסדר האלימות". עוד נמסר בהודעת הצבא כי "מחבלי חמאס מנצלים את הצפיפות ובחסות ההתקהלות פועלים ומסכנים את תושבי הרצועה והופכים אותם כסות לפעולות טרור".

באירוע לא היו נפגעים מקרב כוחותינו, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר כבן 20 נהרג. בתוך כך, ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי בנוסף להרוג המדובר, נרשמו עד כה 396 נפגעים, בהם 57 שנפגעו, על פי הדיווחים, מירי חיילי צה"ל במהלך תהלוכת השיבה שכונתה "מאוחדים נגד עסקת המאה ולמען שבירת המצור".

עימותים עם פלסטינים בגבול רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל


דרעי על האם הניגרית הכלואה עם ילדיה: "פועלים להוצאתה מהארץ בהקדם"
שר הפנים אריה דרעי הגיב אמש לסיפור שנחשף בחודש שעבר ב"מעריב אונליין", בו מרסי, שוהה בלתי חוקית בניגריה, נכלאה ביחד עם ארבעת ילדיה בכלא גבעון. הילדים בגילאי שנתיים עד שבע, כשהבכור סובל מבעיות התפתחות קשות וסיבוכים רפואיים. "לבקשת שר הפנים אריה דרעי, החלו צעדים אינטנסיביים למציאת פתרון להטסת האם מניגריה וארבעת ילדיה לניגריה", נכתב בהודעה מטעם לשכתו של שר הפנים. "ואכן, בשעות האחרונות פעלה רשות האוכלוסין וההגירה מול שגרירות ניגריה להשלמת הצעדים להטסתה מישראל, בליווי נציג ניגרי במימון מדינת ישראל, שיסייע לאם עם ארבעת ילדיה". כלומר שר הפנים דרעי מבקש לזרז את הוצאתם מהארץ ולא להיענות לבקשה ההומניטרית שהגישה האם לשהות מספר חודשים בישראל כדי להשלים את הטיפולים הרפואיים של בנה.

באשר להימצאותם של הקטינים בכלא בניגוד לחוק, מפנים בלשכת השר אצבע מאשימה לעבר האם: "ראוי להבהיר ולציין כי השהות ארוכת הימים של האם וילדיה במעצר נעשתה ביזמת האם, אשר יכולה היתה לטוס לפני ימים רבים לניגריה", נכתב.  "האם העדיפה לא לשתף פעולה ולהישאר יחד עם ילדיה בכלא במטרה להפעיל לחצים שיגברו על החלטות בתי משפט בישראל".

פונמילולה אולסגום וילדיה. צילום: באדיבות המשפחה

 
"אין יוצא ואין בא": 37 בני אדם נהרגו בשיטפונות ביפן, 67 נעדרים
מספר ההרוגים כתוצאה מהשיטפונות העזים שהכו במספר אזורים ברחבי יפן עלה היום ל-37, כאשר במקביל 67 בני אדם עדיין נעדרים. ישראלים רבים שנמצאים במדינה בימים אלה סיפרו למעריב על חששותיהם ותיארו את המראות הקשים. ביפן פרסמו אף אזהרת פינוי בעקבות האירועים לכ-8.6 מיליון תושבים.

בתוך כך, במשרד החוץ הודיעו כי אין מידע על נפגעים ישראלים באירועים, והודיעו למשפחות המודאגות כי ניתן לפנות לחדר המצב של המשרד, בטלפון 02-5303155. "אנחנו ושאר השכנים התבקשנו להתפנות קצת אחרי ארוחת הערב מחשש למפולות. הנהר כמעט עלה על גדותיו, הכביש המהיר נסגר, וכן גם הכביש לכפר הסמוך. אין יוצא ואין בא", סיפר ליפה לידון.


שיטפונות ביפן. צילום: רויטרס


שרשרת הרעידות נמשכת: רעש אדמה בעוצמה 3.4 הורגש באזור הכנרת
רעש אדמה בעוצמה 3.4 הורגש לפנות בוקר באזור הכנרת, כך נמסר מהמכון הססמולוגי, זאת לאחר שורה של רעידות דומות שהתרחשו באזור במהלך הימים האחרונים. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.

שרשרת רעידות האדמה החלה ביום רביעי בשעה 5.30 בבוקר, כאשר רעש אדמה בעוצמה של 4.1 דרגות הורגש בעיקר בצפון הארץ. מוקד הרעש היה בכנרת, כעשרה קילומטרים מהעיר טבריה. לאחר כשעה אירעו שתי רעידות משנה, בעוצמה נמוכה. בערב התעוררה בהלה, כאשר רעד אדמה נוספת, בעוצמה של 4.5 דרגות הורגש הייטב בצפון הארץ וגם במרכזה. מוקד רעש האדמה היה שוב באזור הכנרת ודיירים דיווחו על מיטות ושולחנות שזזו, נברשות שנעו מצד לצד וחלונות רועדים.

רעידת אדמה. צילום: אינגאימג'


25 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מעפיפונים ובלוני תבערה
קרן קיימת לישראל דיווה כי כ-17 שריפות פרצו במהלך היום ביערות בארי, שוקדה וכיסופים בעוטף עזה. דליקות אלו פרצו כתוצאה מנחיתת עפיפונים ובלוני תבערה. עובדי קק"ל, צוותי כיבוי ואנשי רשות הטבע והגנים פעלו בשיתוף לכיבוי השריפות. בנוסף לכך, שמונה שריפות נוספות פרצו בישובי שער הנגב, וכולן כובו.

כזכור, לפני כיומיים פרצה שריפת ענק סמוך לבית מאיר. על מנת לבלום את האש הוקפצו כוחות כיבוי מכל רחבי המחוז וטייסת כבאות והצלה "אלעד" שהוזעקה לסייע לכוחות הקרקע. בעקבות הדליקה, ומתוך חשש לחיי האנשים המתגוררים באזור הוחלט על פינוי של תושבים מבתיהם. 
 

שריפות בעוטף עזה. צילום: רמי דוידי, יערן קק"ל



רבע הגמר בגביע העולם: ברזיל, אורגוואי ושוודיה מודחות מהטורניר 
משחקי רבע הגמר נפתחו אמש, במשחק בין אורגוואי לצרפת. אורגוואי, ששיחקה בלי החלוץ אדיסון קבאני הפסידה 2-0 לצרפת, שתפגוש בחצי הגמר את בלגיה, שניצחה אמש את ברזיל 2-1. 




 


היום עלו למגרש הנבחרות אנגליה ושבדיה, במשחק שנגמר בניצחונה של אנגליה 2-0. אנגליה תפגוש בחצי הגמר את מי שתנצח במשחק שיתקיים בשעות הערב, בין קרואטיה לרוסיה. 

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן