כמו חדר במלון: בית חולים ליס ליולדות במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב השיק היום (ראשון) מחלקה חדשה בעלות של כ-90 מיליון שקל, כאשר שני שלישים מהם מומנו על ידי תרומות והשאר ממשרד הבריאות. המחלקה החדשה כוללת 50 חדרים, ובכל חדר יולדות אחת בלבד, שיכולה לשהות שם עם בעלה והילד. פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים, אמר כי "המטרה היא להעניק את חווית הלידה הטובה ביותר ליולדת, עם אפס הפרדה".



החדרים נבנו בהתאם לסטנדרטים של בתי חולים פרטיים, וכוללים מיטה מתכווננת ליולדת, מיטה נשלפת מהקיר למלווה ומקום לתינוק עם כל האמצעים לטפל בו. היולדות ייהנו גם מטלוויזיה סמארט של 55 אינצ', ובה יוקרנו סרטוני הסברה במגוון תחומים, וכמו כן גם מקלחת פרטית שתשתמש את המשפחה. בחדר יש לחצני מצוקה, כולל מיוחדים לשומרי שבת, בנוסף לאינטרקום לעמדת אחיות ועוד דברים נוספים. 



בית היולדות ליס באיכילוב. צילום: אבשלום ששוני
בית היולדות ליס באיכילוב. צילום: אבשלום ששוני



פרופסור דרור מנדל, מנהל מחלקת הילודים, אמר כי מספר האחיות במחלקה נותר אותו הדבר, "מתוך הערכה שיותר יולדות יעדיפו להשאיר את הילדים איתן, אבל נתאים לפי הצורך. אין מחסור בכוח אדם". עוד צוין, כי חדר הילודים שודרג אף הוא והוקם גם חדר הנקה חדש. 



ביחס לטענה כי יש להשקיע במחלקות הפנימיות ולא במחלקת יולדות, אמר פרופסור גמזו כי "אין קשר בין הדברים. הקמנו גם מחלקות פנימיות חדשות, ואנחנו מבתי החולים היחידים בארץ שהשקיעו במחלקה פנימית בארבע השנים האחרונות. מבחניתי, נכון היה לצמצם את התמורה שמקבלים על כל יולדת, שהיא כ-13 אלף שקלים, לעומת התמורה על חולה הפנימית, שהיא כ-2,000 שקלים".



עדי גולן (37) הייתה מהיולדות הראשונות שקיבלו חדר במחלקה הראשונה. "זו לידה שלישית שלי, ואני תמיד חוזרת לאיכילוב. השירות תמיד היה טוב, אבל החוויה עכשיו מדהימה. החדר עולה על כל דמיון. הפסיליטיז בעבר היו גרועים ואחרי יומיים ברחתי, אבל היום זה פשוט מדהים. עושה חשק לחזור". 



בית החולים ליס ליולדות באיכילוב. צילום: אבשלום ששוני
בית החולים ליס ליולדות באיכילוב. צילום: אבשלום ששוני