קץ לאפליית הסטודנטים לתואר שני: היום (שני) אושרה בוועדת החינוך להצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק המאפשרת גם לסטודנטים הלומדים לתואר שני זכאות למועד ב', כפי שמוגדר בחוק זכויות הסטודנט עבור סטודנטים לתואר ראשון. הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) בתמיכת שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), תיושם כבר בשנת הלימודים הקרובה. 

גרמן, יוזמת החוק, אמרה כי "מדובר בבשורה גדולה לאלפי הסטודנטים שלומדים לתואר שני ואלו שעתידים להצטרף השנה למוסדות השכלה. מרגע שגילו את העוול בחוק הנוכחי, המטרה הייתה לקדם את החקיקה כמה שיותר מהר על מנת שהסטודנטים יהיו זכאים לשני מועדי בחינה כבר משנת הלימודים הקרובה. מודה לשר החינוך ויו"ר ועדת החינוך על המאמץ המשותף בו הסטודנטים שעובדים במשרות מלאות, ולעיתים נאלצים לנהל חיי משפחה בנוסף, היו ונשארו בראש סדר העדיפויות".

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "הקשבנו לקשיים של הסטודנטים וכעת אנחנו מתקנים. כמו עמיתיהם לתואר הראשון, גם סטודנטים לתואר שני יוכלו לגשת למועד ב׳ בכל בחינה. לימודים אקדמיים הם דבר מאתגר, על אחת כמה וכמה בשלב מתקדם של החיים כשיש גם עבודה ומשפחה. בקרב סטודנטים לתואר שני, הנמצאים על פי רוב בשלב מתקדם יותר של החיים, הסיכוי להיעדרות בבחינה גבוה יותר".

"עכשיו, סטודנט שנבצר ממנו להגיע לבחינה יוכל לקבל הזדמנות נוספת", הוסיף בנט. "אלו אנשים צעירים שתורמים לחברה ולתעסוקה, ועלינו להתחשב בהם ולסייע בהצלחתם. הרחבת מעגלי ההשכלה הגבוהה הינה משימה חשובה ואינטרס לאומי. זה צעד פשוט שייצור שינוי כל-כך גדול עבור אלפי סטודנטים. שמענו וטיפלנו, זה כל הסיפור״.

כפי שפורסם במעריב לראשונה לפני כחודש, מדובר בכ-60 אלף סטודנטים, חלקם אנשי משפחה ובעלי קריירה, שהזמן הוא משאב יקר עבורם. עם זאת, במקום להקל עליהם, מתברר שמוסדות אקדמיים רבים דווקא מקשים עליהם, ולא מאפשרים להם לגשת לבחינות במועדי ב'. במידה והם נכשלים הם מחוייבים לעשות את הקורס שוב, לשלם סכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים ולבזבז זמן יקר. זאת, בניגוד לתלמידי תואר ראשון הרשאים לגשת למועדי ב'.

מוועד ראשי האוניברסיטאות נשמעה מחאה על ההצעה. נציגו, פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה העברית בירושלים, טען בדיון כי מדובר בפגיעה בחופש האקדמי.