רותם בר שלום, אמה של אילן בר שלום ז"ל, שנספתה באסון מכינת בני ציון, ביחד עם עוד תשעה מחבריה למכינה, ממשיכה במאבק כנגד התנהלות המכינה ובבקשה שלא לתת לה לפתוח את השנה הנוכחית. בר שלום, ביחד עם שאר ההורים ששכלו את ילדיהם, דורשים ועדת חקירה בלתי תלויה, אשר תשפוך אור על המצב. 

"אנחנו דורשים כמה דברים", פתחה האם והוסיפה: "שתהיה ועדת חקירה בלתי תלויה, בראשות שופט בדימוס, שתבדוק את כל האחריות לדבר. אנחנו דורשים מיצוי עד תום של החקירה הפנימית, שתהיה חקירה עד תום של כל האחראים ושל כל מי שקשור באסון הנורא הזה. כל עוד לא הוקמה ועדה, שהמכינה תפסיק לעבוד. מקום כזה, שגרם לאסון כזה, והמשיך בהתנהלות שלו, בטח לא יכול לחנך למנהיגות ולא לשום דבר". 
ככל שאני יודע, המכינה לא קולטת ילדים חדשים, אז למה לא להמשיך?

"קודם נחקור ונבדוק, ואז נחליט אם ניתן בכלל להקים מחדש. אני לא יודעת מי זה הצוות ומי בודק אותם. תהיה ועדה, שתבדוק את כל הכשלים, ואז יחליטו אם יוקם מחדש. צריך לחקור כמו שצריך. אני יודעת שהמכינה הזאת הרגה את הבת שלי. מי שאחראי על המכינות מוזמן לבדוק מה הולך בשאר המכינות".
אין רגולטור ישיר של הנושא הזה של המכינות?
"אני בכוונה מתעקשת על זה. משרד החינוך מממן את המכינות האלה, אז פתאום משרד החינוך נעלם? צריך לבדוק את זה. אנחנו אומרים את אותו הדבר".
את מדברת על החקירה הפלילית, אבל מעמידים לדין חלק מהאנשים.
"החקירה עדיין מתקיימת, אני יודעת שיש המלצות של המשטרה, אנחנו לא יודעים מה הפרקליטות המשיכה לחקור ומי יעמוד לדין".

כזכור, הבוקר קיימו ההורים מסיבת עיתונאים בה העלו את הטענה שלהם. עו"ד אלי זהר, המלווה את המשפחות, אמר כי "המדינה הזדעזעה מהאסון, אך הזעזוע נמשך יומיים בלבד עד שהמדינה עברה לסדר היום, לא קרה דבר של ממש. לא הייתה עבודת בדיקה או חקירה. נכון להיום אף אחד מההורים לא הוזמן לוועדה שמספרים לנו שמקיים משרד החינוך או לוועדה אחרת. חלקם נחקרו ע"י הפרקליטות ולכן אנו מנועים למסור פרטים נוספים הידועים למשפחות".
 
לדבריהם, "עקרונות המכינה הקד"צ להוות מדרשה לאומנות ולקיים בהתאם לחזון של המכינה חברת מופת בארץ ישראל, ולפעול מתוך תפיסת אחריות לעתיד מדינת ישראל. לצערנו הרב, אף אחד מהעקרונות האלה לא מקוים. למדנו לדעת שפרט לביקורי תנחומים ואמירות בנאליות לא נעשה דבר כי להניח דעתם. המשפחות יאלצו להמשיך להתמודד עם האסון. החוק מחייב את משרד החינוך והביטחון לפקח על המכינות". לדבריו, "מרגע זה לא תרד מסדר היום הקריאה להקים ועדת חקירה. כל הוועדות הפנימיות של המוסדות החוקרים את עצמם - אין להן ערך".