קבינט הדיור אישר היום (שלישי) את התכנית שיזם שר הפנים הרב אריה דרעי וצוות משרדו בשיתוף השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ומנכ"ל משרדו, לפתרון מערכתי למצוקת הקבורה במרכז הארץ. מדובר בהקמת בית קברות חדש לקבורת עשרות אלפי נפטרים במסורת הנהוגה "קבורת שדה" - בה כל אדם נקבר בחלקת קבר משלו בעומק האדמה.
 
תהליך זה שהתנהל חודשים ארוכים ללא סיקור תקשורתי הבשיל היום לידי גמר באישור הממשלה, לאחר ההבנות וההסכמות שהושגו בין מנהל התכנון למשרד לשירותי דת לקידום התהליך בהסכמה מלאה של ראש הרשות המקומית. 
כידוע, קיימת מצוקה קשה של מחסור בקבורת שדה במרכז הארץ, הבאה לידי ביטוי בעלות גבוהה מאוד של המבקשים להביא את יקיריהם לקבר ישראל במסורת הנהוגה "קבורת שדה" שמחיריה מאמירים לסכומי עתק. בתי הקברות הקיימים במרכז כמו ת"א ירקון, ופ"ת ירקון הגיעו למלוא ניצול קיבולת הקברים המקסימאלית ומכאן נובעת המצוקה הקשה והמחירים הגבוהים.

בשנים האחרונות הוביל שר הפנים הרב אריה דרעי בשיתוף עם השר אזולאי את תכנית בית העלמין "אפק" כבית עלמין פוטנציאלי להפוך לבית עלמין אזורי באזור גוש דן. מדובר בקרקע המשתרעת על 270 דונם בצומת קאסם, בין כביש 5 לכביש 6 הנמצאת בשטחה המוניציפלי של עיריית ראש העין. הקרקע תיועד כבית עלמין אזורי שישרת את היישובים הבאים: ראש העין, פתח תקווה, אורנית, שערי תקווה, עץ אפרים, מועצה אזורית גוש עציון, אפרת, אלקנה.
בית העלמין החדש ישרת לפחות כ-2,300 נפטרים בשנה ויכלול כ-138,000 מקומות קבורה, אשר בהתחשב בגודל האוכלוסייה וכמות הנפטרים הנוכחית בשנה והן את הגידול העתידי אמור להספיק לכ-50 שנים הבאות.
בקבינט הדיור שהתקיים היום ברך השר הרב דרעי על אישור התכנית ואמר: "מדובר בנושא בעל חשיבות גדולה מאד. יש מצוקה גדולה של מקומות קבורה במרכז הארץ המביא מידי יום פניות של משפחות שרוצים לקבור את יקיריהם אך אין להן מקום. הצלחנו להביא הסכמה של הרשות בראש ראש העין וכן מול קק"ל. עשינו מאמץ אדיר בתקופה די קצרה וסיכמנו את זה. קבינט הדיור עוסק בבעיות של החיים, אך הסדרת מקומות קבורה חשובה מאד. אני רוצה לציין לשבח את שר הדתות, דוד אזולאי ומנכ״ל  משרד הדתות, עודד פלוס, שעשו עבודה טובה מאד כדי להסדיר במהירות את השטח לקבורה״.
שר הדתות הרב אזולאי אמר: ״מדובר במהלך דרמטי של ממש, שהינו חלק ממחויבות בהסכם הקואליציוני למציאת פתרון למצוקת קבורת השדה. משמעות המהלך הינה יצירת אלפי מקומות קבורת שדה במרכז הארץ בעלות אפסית שתשולם על ידי הביטוח הלאומי, ואף רכישת חלקות מחיים תהיה בתעריף מוזל ומפוקח על ידי המשרד ותתן מענה מכובד לעשרות שנים לכמיליון תושבי מרכז הארץ והשפלה".