מאמציה הקדחתניים של משלחת המשא ומתן של ועידת התביעות, ארגון הפועל להשגת פיצוי לניצולי שואה ברחבי העולם, הביאו לתוספת מימון לשירותים חיוניים עבור ניצולי שואה, זאת לאחר שחברי המשלחת הגרמנית שמעו עדויות של ניצולים ממקור ראשון. משלחת המשא ומתן של ועידת התביעות פועלת באופן מתמשך מול ממשלת גרמניה, לאורך השנה, על מנת לטפל בצרכים שאין להם מענה ולהרחיב את הקריטריונים למתן פיצויים. 
בין ההסכמות שהניב המשא ומתן: הקצבאות לניצולי שואה מקרן סעיף 2 וקרן מרכז ומזרח אירופה –CEEF, המועברות לכ-55,000 ניצולי השואה, יגדלו ב-53.6% במשך שלוש השנים הקרובות, מ-352 אירו (411 דולר) ל-541 אירו (633 דולר). מתן התוספת הראשונה סה"כ - 415 אירו (485 דולר), יחל ב-1 בינואר 2019. כמו כן תתבצע הקלה בקריטריונים לתשלומי קרן ילדי השואה לאחר שהתקופה במהלכה ילדי השואה נדרשו להיות במסתור או לחיות תחת זהות בדויה הופחתה מחצי שנה לארבעה חודשים.
 
בנוסף, נשיא ועידת התביעות, מר יוליוס ברמן, הודיע היום כי "צוות המשא ומתן שלנו הצליח להבטיח תוספת משמעותית לשירותי הרווחה, אשר תאפשר לתגבר את שעות הסיעוד הביתיות, לסייע ברכישת מזון, תרופות ושירותי הסעות לניצולי שואה ברחבי העולם".

המשא ומתן הניב תוספת של 75 מיליון אירו (87.75 מיליון דולר) לשירותי רווחה עבור ניצולי שואה, ובכך הגדיל את סך ההקצבות הגלובליות בשנת 2019 ל-480 מיליון אירו (564 מיליון דולר). ההליך התקיים במוזיאון לזכר השואה בוושינגטון, כאשר המשלחת הגרמנית נפגשה עם משלחת המשא ומתן של ועידת התביעות והקשיבה לעדות של ניצולים ממקור ראשון על הצורך הקריטי בהגברת המימון.
חברי הועידה במשא ומתן. צילום: ועידת התביעות
חברי הועידה במשא ומתן. צילום: ועידת התביעות
ראש צוות המשא ומתן של ועידת התביעות, השגריר סטיוארט אייזנשטט, אמר כי "בעודנו מגיעים לשלב האחרון של פעילות הנערכת במשך כמעט 70 שנה על ידי ועידת התביעות מול ממשלת גרמניה, כדי להבטיח את מידת הצדק לניצולי השואה, אני שבע רצון במיוחד מכך שהממשלה הגרמנית החדשה הוכיחה כי היא מסכימה איתנו על הדחיפות להבטיח כי ניצולי שואה, אשר סבלו כל כך בילדותם ובנעוריהם, יזכו לחיות את שנותיהם האחרונות בכבוד. הצלחנו להשיג תוספת משמעותית של כ-200 מיליון דולר למימון שעות סיעוד ביתיות ולקצבאות החודשיות לניצולים. במשך העשור האחרון, הגדלנו את המימון לטיפולים ביתיים מ-30 מיליון אירו ל-405 מיליון אירו ב-2018, וכעת, ל-480 מיליון אירו ב-2019".
מנכ"ל ועידת התביעות, מר גרג שניידר, אמר כי "על אף ששום סכום של כסף לא יוכל אי פעם לפצות על הסבל והאובדן הבלתי נתפסים של ניצולי השואה, גיבורים קשישים אלה זכאים לקבל את ההכרה שהתשלומים המוגדלים והשירותים הכל כך חיוניים יעניקו להם. עברו מעל ל-70 שנה מאז שנגמרה המלחמה, וזמנם של הניצולים הולך ואוזל. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: אם לא עכשיו, אימתי?"
נציגי הניצולים במשלחת של ועידת התביעות, רומן קנט ומריאן טורסקי, אשר שרדו את גטו לודז' ומחנה אושוויץ, ליוו את הנציגים הגרמניים במהלך הסיור במוזיאון. קרון הבקר בתערוכה הקבועה של המוזיאון שימש בתור רקע מאולתר בזמן שרומן קנט סיפר לנציגים הגרמניים ולשאר המבקרים במוזיאון על החוויות האישיות שלו בגירוש לאושוויץ והתנאים המחרידים אותם נאלץ לסבול. קנט אמר, "כששאלו אותי כמה זמן הייתי באושוויץ, התשובה שלי הייתה:  'אני לא יודע'. מה שאני כן יודע זה שכל דקה באושוויץ הרגישה כמו יום, הימים הרגישו כמו שנים, והשבועות הרגישו כמו נצח. כמה תקופות של נצח אדם אחד יכול לחוות במשך חייו? גם אני לא יודע את התשובה לשאלה זו".
 ועידת התביעות מממנת כיום שעות סיעוד ביתיות עבור כ-76,200 ניצולים נזקקים ותשושים מסביב לעולם, על מנת שיוכלו להמשיך לגור בבתיהם. כמו כן, הארגון מסייע ללמעלה מ-62,000 ניצולים על ידי מתן שירותים חיוניים אחרים כגון מתן מזון, תרופות, הסעות לטיפולים ותוכניות להפגת הבדידות. צוות המו"מ של ועידת התביעות מורכב מראש הצוות, השגריר סטיוארט אייזנשטט, יו"ר משותף רומן קנט,  נציגי ארגוני הניצולים, השגרירה קולט אביטל, השגריר ראובן מרחב, בן הלפגוט, מריאן טורסקי, הרב אנדרו בייקר ומנכ"ל ועידת התביעות גרג שניידר.