סיבת הרצח של אופירה חיים טרם הותרה לפרסום אך המשטרה חושדת שמותה נבע מבצע כסף של גרושה שנעצר. חיים שוגון, ראש מחלק בילוש בימ"ר תל אביב לשעבר, סיפר היום (רביעי) בתכניתה של איילה חסון ברדיו 103FM על מקרי רצח בהם טיפל כשהגורם העיקרי היה תאוות בצע כסף. "את תאוות הבצע ניתן לחלק לשניים. יש את השודדים והרוצחים שהורגים בשביל כוח וכסף, זה קיים בכל העולם הפלילי אך יש גם מאבקי משפחות על כסף שמגיעים לאלימות קשה ולמעשי רצח". 


"אני נחשף לסיפורים שכאלה, בהם מריבה על הנושא הכספי מגיעה לאלימות מאוד גבוהה, כמעט מידי יום", המשיך ואמר, "אני זוכר מקרה בו אדם רצה לנקום באשתו אז הוא החליט לקחת את ילדיו לגג הבית, לזרוק אותם למטה ולקפוץ יחד איתם. אני גם זוכר את דניאל מעוז שרצח את הוריו על מנת לזכות בכספי הירושה ויושב כיום בכלא במאסר עולם".



חסון התייחסה לתאוות הבצע: "אני חושבת שיש לבצע הבחנה בין אנשים שמצבם 'על הפנים' ומגיעים למצב כלכלי קשה שיכול להוביל אותם לגניבה לעומת אנשים חמדנים שרוצים עוד ועוד והכסף מעביר אותם על דעתם. מה שמפתיע אותי כל פעם מחדש הוא שמדובר באנשים הכי נורמטיביים".

"אכן כך", הסביר, "זה תמיד החבר הכי נחמד, השכן הכי טוב שעוזר להעלות את הקניות במדרגות שבתוך ביתו הוא מוריד את המסכה מהפנים והופך להיות אדם אחר לגמרי. הגורם הכספי הוא מניע גדול להמון אלימות שמובילה למעשי רצח. יש אנשים שמצבם הכלכלי הוא טוב ועל רקע כספי מוכנים לעשות הכל כולל הכל", עוד סיפר, "יש גם הרבה מאוד אנשים שמתכננים להרוג אנשים אחרים, אני מכיר סיפורים בהם אנשים שכרו רוצחים והמקרה נחשף כי הרוצח היה סוכן של המשטרה. הכסף הפך לגורם כל כך דומיננטי בחיים של האנשים הללו שהוא הפך להיות מעל הכל, לא שלום האישה, לא שלום הילדים, לא שלום החברה - כלום".

איילה חסון שאלה: "בימים האחרונים אני עוסקת בפרשת רצח חווה יערי ואביבה גרנות שרצחו את התיירת שהייתה לקוחה של יערי, שרוקנה לה את החשבון. על מנת להסתיר את הגניבה, הסיפור התדרדר לכך שהן רצחו אותה. מה אתה זוכר מהסיפור הזה?"

"לא טיפלתי בסיפור באופן אישי אך זהו סיפור שהסעיר את המדינה", אמר שוגון, "אלו היו שתי נשים נורמטיביות לחלוטין, אחת רוקחת ואחת פקידת בנק לשעבר שתכננו רצח מהסרטים. בסופו של דבר חוקר חד עין צד את הסיפור ופענח את הרצח".

עריכה: איתמר זיגלמן