יו"ר הסוכנות היהודית היוצא, נתן שרנסקי, התייחס בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, למכתב ששלח לח"כ אמיר אוחנה, העומד בראש הוועדה שמנסחת את חוק הלאום, ובו הזהיר כי החוק יעודד חרמות על ישראל בעולם: "לפני כמה עשרות שנים עשו זאת ליהודים, מדוע ישראל צריכה לחוקק חוק שכזה? למנוע ממישהו לקנות בית בגלל דתו ואמונתו על פי חוק, זה קשה. להסביר את זה לעולם זה עוד יותר קשה". 

"כאשר מקבלים חוק שנוגע ביהדות התפוצות, כדאי גם לשמוע נציגים של יהדות התפוצות בנושא. לפני כמה זמן עלה חוק נגד ה-BDS ושכחו לשאול את אלו שנלחמים בהם יום-יום אם החוק יוכל לעזור להם", ציין שרנסקי. כמו כן, הוסיף כי אחד הסעיפים עליהם הוא מוחה הוא הורדת מעמד השפה הערבית מהשפה הרשמית של המדינה: "התוצאה של זה תהיה שיאשימו אותנו בכל העולם", אמר. 
עוד הוסיף יו"ר הסוכנות היהודית היוצא את דעתו על הסעיף בחוק המאפשר למנוע מאזרחים מגורים במדינה במקומות מסוימים, זאת בהתאם לדתם ואמונתם: "אני בעד להקים יישובים יהודיים, אך דווקא היהודים צריכים להיות מאוד רגישים לעובדה שיהיה כתוב בחוק שמותר לאסור כניסה של אנשים מסוימים למגורים במקומות מסוימים. לפני כמה עשרות שנים עשו זאת ליהודים, מדוע ישראל צריכה לחוקק חוק שכזה? למנוע ממישהו לקנות בית במקום מסוים על פי חוק זה קשה. להסביר זאת לעולם זה עוד יותר קשה".

לסיום, כשנשאל האם הוא מודאג מהתהום שנפערת בין ישראל ליהדות התפוצות אמר שרנסקי כי "אני יכול לספר שיש גם התקרבות וגם התרחקות. יש התחזקות של קשר ועליה במספר האנשים שמבקרים בישראל, אך יש גם התרחקות של האנשים שלא מבינים את אתגרי מדינת ישראל, והפלורליזם הדתי במדינה".
 



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן