מאות בני אדם הפגינו היום (חמישי) מול תחנת המשטרה בטייבה במחאה על חטיפת הילד כרים ג'מהור, תושב קלנסווה. לפני כן, הוארך בבית המשפט מעצרם של ארבעה חשודים המעורבים בחטיפה.



חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר במהלך ההפגנה: "חייבים להחזיר את כרים למשפחתו. האלימות והפשיעה בחברה הערבית חצתה כל גבול בחטיפת הילד והמשטרה מתמהמהת מלמלא את חובתה להחזיר את הילד הביתה ולהעניש את האחראים".



עוד הוסיף: "אם המשטרה תיכשל בלמצוא את כרים - אף הורה לא יוכל יותר לשלוח את ילדיו בביטחון לבית הספר. כולנו יודעים שאילו היה זה ילד מכפר סבא ולא מקלנסאווה כל המשטרה וכל המדינה הייתה על הרגליים. אנחנו לא חצר אחורית, אנחנו דורשים ביטחון".



במשטרה ציינו כי המפכ״ל, רנ״צ רוני אלשיך, קיים אמש הערכת מצב מיוחדת במחוז מרכז על מנת לעקוב מקרוב אחר התקדמות החקירה ומאמצי המשטרה להשיב את הילד לחיק משפחתו, בריא ושלם.



במשטרה דחו את הביקורות בנוגע לתיפקודה ואמרו בהודעה כי "לצערנו, האירוע אשר מצוי תחת חקירה בימים אלו כאמור, גרר בימים האחרונים גל של שמועות שאין בינן לבין המציאות כל קשר. ברצוננו להבהיר ולהדגיש כי אין להתייחס לאף שמועה מגורם בלתי מוסמך. משטרת ישראל מבקשת מהציבור שלא להפיץ שמועות אלו שיכולות לפגוע בחקירה, כמו גם במאמצים לאיתורו והשבתו של הקטין לחיק משפחתו. משטרת ישראל תוסיף ותעדכן באופן רציף ומסודר בחקירה זו, ככל שיהיו התפתחויות, וניתן יהיה לעדכן מבלי לשבש או לפגוע בחקירה ובמאמצים להחזיר את הילד בשלום למשפחתו".



"נציין כי משטרת ישראל פועלת מסביב לשעון ומפעילה את מיטב הכוחות והאמצעים שברשותה, אמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים, צוותי מו"מ ויחידות מיוחדות של המשטרה, הכול במטרה להחזיר את הילד בריא ושלם לחיק משפחתו ולהעמיד לדין את האחראים למעשה".