טרור העפיפונים: השריפה שפרצה באזור אור הנר מתפשטת במהירות לכיוון צפון מזרח וגובלת בפרדסים. הופעל חוצה מחוזות ואושרו שלושה צוותים מרחובות, רמלה ובית שמש. כעשרים צוותי כיבוי פועלים במקום, ולוחמי האש הצליחו לבלום את השריפה, שפרצה במוקדים רבים, ואין סכנה לאף יישוב. דובר כבאות וההצלה מחוז דרום, אלי כהן, מסר כי הושגה שליטה על כלל מוקדי האש.

לוחמי האש טיפלו אתמול ב-21 שריפות. שלשום טיפלו ב-27 ובתחילת השבוע אף הגיעו למצב שבו פרצו למעלה מ-30 שריפות באותו היום באזור עוטף עזה. בכל המוקדים הושגה לבסוף שליטה מלאה, אך נגרם נזק רב ונשרפו שטחים בהיקף רחב. בנוסף, נפגעו בעלי חיים בדליקות.
בתוך כך, בתחילת השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על סגירת מעבר כרם שלום בעקבות טרור העפיפונים. יש לציין כי המעבר בין ישראל לרצועת עזה היה מקור החמצן העיקרי של תושבי הרצועה עד לאחרונה כאשר מעבר רפיח נסגר לתנועת אנשים וסחורות. "בצעד משמעותי נסגור היום את מעבר כרם שלום", אמר נתניהו, שהתייחס גם למצב בצפון: "אנחנו שומרים על מדינת ישראל כנגד האיומים גם בגזרה זו".

צה"ל הוציא אף הוא הוציא הודעה רשמית בנושא, כאשר הסביר כי "לאור התמשכות טרור ההצתות וניסיונות הטרור הנוספים שמוביל חמאס, תוך ניצול וסיכון תושבי רצועת עזה, קיבלו ראש הממשלה ושר הביטחון את המלצת הרמטכ''ל לסגור החל מהיום את מעבר הסחורות כרם שלום, למעט ציוד הומניטרי (בין היתר מזון ותרופות) שיאושרו באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה".
"בנוסף", ציינו בצבא, "הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים המסתיימת היום - לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום לטווח שישה מיילים. מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטרית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף - ננקטו צעדים אלו. באם תימשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו".