מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, קיים הלילה (שישי) הערכת מצב מיוחדת, במחוז מרכז של המשטרה, זאת על מנת לעקוב אחר התקדמות החקירה של חטיפת ג׳ומהור. בישיבה השתתפו בין היתר: בהשתתפות ראש' אגף חקירות ומודיעין במשטרה, סגן מפקד מחוז מרכז, מפקד היחידה המרכזית במחוז מרכז, וצוות החקירה. במסגרת הערכת המצב, נבחנו כלל המידע, הראיות והחומר שנאספו ב-48 השעות שחלפו מאז החטיפה.

אלשיך אמר כי ״המשטרה זיהתה את המעורבים בחטיפת הילד כרים ג'ומהור ועצרה אותם לחקירה. בשלב זה לא נוכל לפרט באשר לממצאיה ומעבר לעובדה שהחקירה מבהירה היטב מה אירע ומי המעורבים. היות והילד נחטף על ידי העבריינים לשטחי הרשות הפלסטינית - אנו רואים ברשות כאחראית באופן ישיר לביטחונו של כרים עד להחזרתו בשלום לחיק משפחתו ואנו מצפים מהם לפעול למימוש אחריותם. בשלב הזה מתקיימים מגעים מקצועיים בין המשטרה לרש"פ בכדי לאפשר למשטרה הפלסטינית לממש אחריותה ולסיים במהירות את הסבל לילד ומשפחתו. משטרת ישראל רואה באירוע חציית כל קו אדום ותטפל בעבריינים במלוא החומרה״.

בתוך כך, גם אנשי שב"כ משתתפים בניסיונות לאיתור הילד כרים ג'ומהור, והעמידו אמצעים נוספים לידי המשטרה. בנוסף, מתחזקת ההערכה כי הילד נמצא בשטחי הרשות הפלסטינית. 

"רק היום הוגשה תלונה"

ואילו מקור במשטרה הפלסטינית אישר היום ל"מעריב אונליין" כי בני משפחתו של הילד כרים ג'ומהור, שנחטף בתחלת השבוע מקלנסוואה, הגישו הבוקר תלונה במשטרת טול כרם. לדבריו, החל מאותו הרגע, תמונתו של הילד הועברה לכל המחוזות, וניתנה הוראה להציב את החיפוש בראש סדר העדיפויות. 
עוד הדגיש המקור כי מפקד המשטרה הפלסטינית, גנרל חאזם עטאללה, העביר הוראה עם תחילת החיפושים, כי יש לעשות כל מה שאפשרי הן מבחינה מודיעינית והן בשטח עצמו, על מנת לאתר את הילד. הוא מסר כי נערכו חיפושים במחוז רמאללה, אך עד כה אין אף אינדיקציה לכך שהילד החטוף אכן נמצא בשטחי הרשות.

דובר המשטרה הפלסטינית, ניצב משנה לואי ארזיקאת, הדגיש בשיחה עם "מעריב אונליין" כי מתקיימים חיפושים אחרי הילד וכי כל שוטרי המשטרה הפלסטינית קיבלו את תיאורו, כדי לסייע בחיפושים אחריו.

אתמול הוארך בשמונה ימים מעצרו של הקבלן אחמד נקיב, החשוד המרכזי בחטיפתו של ג'ומהור מקלנסוואה. נציגת המשטרה רס"מ טל אדלר הגישה לבית המשפט מסמכים סודיים בהם הבהירה כי מדובר באירוע חמור ביותר של חטיפת ילד. מעצרם של חשודים נוספים, סוהיב אבו גאנם, עלא סלאח ואסעד לולו הוארך גם כן בשמונה ימים.



השופטת אילה אורן אמרה כי "מדובר בפרשה חמורה מאוד. המשטרה עובדת ללא לאות יום ולילה כדי להגיע אל הילד. אני ערה לחומר החקירה שהתבסס ורואה לנכון כי יש להאריך את מעצרם של המעורבים, אך לא לתקופה שביקשה המשטרה של כ-15 ימים, אלא לתקופה מבוקרת יותר".



עו"ד מוחמד ענבוסי, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את אסעד לולו, שחשוד במעורבות בחטיפת הילד: "מדובר באב לארבעה ילדים ללא עבר פלילי. הוא מכחיש את כל החשדות ומסר גרסת אליבי. אנו מקווים שהמשטרה תחקור בהקדם את גרסתו".