המנחה והשחקן, אברי גלעד, מתח היום (שבת) בחשבון הפייסבוק שלו ביקורת על נגד חוק הפונדקאות ובעד זכותם הבסיסית של הקהילה הגאה להקמת משפחה. "תארו לכם, אחיי הסטרייטים, שמישהו מונע מכם להביא ילדים לעולם. כל שמחת המשפחה נמנעת מכם בכוונה. מה הייתם עושים?", כתב בפוסט. "האם הייתם משלימים עם רוע הגזירה, נותרים עריריים כל ימיכם כי מישהו קבע שלא מתאים לו שגם אתם תהיו בעלי משפחה, או שהייתם יוצאים למלחמה?". 



"ואיך אתם מרגישים להיות חלק ממערכת שמערימה על אדם אחר קשיים להיות הורה, בגלל נטייתו המינית? נעים?... הומואים ולסביות הם בהכללה הורים טובים. במשפחותיהם גדלים על פי רוב ילדים בריאים, שמחים ומטופלים היטב. אבל זה לא רק שהם הורים טובים: הורות חד-מינית טובה לחברה, כי אדם שמגשים את עצמו תורם לקהילה יותר מאדם שמרגיש שלא רואים אותו, שמדכאים אותו ואת שאיפותיו להקים בית חם ולא לחיות בשקר או בעקרות כפויה", הוסיף גלעד. 



"ראו מה קורה בחברה שלא נותנת לאנשים שאוהבים את בני מינם לחיות במרחב הפתוח, בוודאי שלא להקים משפחה על פי טעמם. כמות הפגיעות בילדים בחברה הדתית חרדית מראה לנו שאם לא מאפשרים לאדם להיות הוא עצמו, תשוקתו עשויה לפעמים להיות מופנית כלפי נערים או ילדים רכים. אם אדם יכול להיות מי שברא אותו הקב״ה, הוא יכול לגדל ילדים במרחב תקין, שלם ושמח, גם אם שונה ממה שהיה נהוג".


 




כזכור, חוק הפונדקאות תוקן השבוע על ידי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ואושר ברוב של שמונה חברי כנסת מול ארבעה. החוק אומנם קובע את הרחבת מעגל הנשים הזכאיות לבצע פונדקאות בישראל, אך לא כולל את הזוגות החד מיניים. ח"כ אמיר אוחנה, שביקש לאפשר את הליכי הפונדקאות לזוגות חד מיניים ונדחה, אמר בוועדה: "אני לא מתריס נגד הרבנות ונגד הדת, רק מבקש קצת אנושיות". 

בסיום הפוסט קרא גלעד לקוראיו להצטרף להפגנה המתקיימת בערב, ולמחות נגד החוק שמפלה את הקהילה הגאה: "הערב הפגנה נגד חוק הפונדקאות ובעד זכותו של כל ישראלי להקים משפחה. זה לא עניין רק של ההומואים והלסביות. זה עניין של כל מי שיש לו ילדים ושמח בהם, ורוצה שגם לזולת יהיה הטוב הזה. בואו לקרית הממשלה".