עיריית תל אביב דורשת מבתי כנסת בעיר להסיר את הצופרים המודיעים על כניסת השבת. הדרישה עוררה תרעומת בקרב מתפללים, וחבר מועצת העירייה הרב נתן אלנתן הגיש נגדה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בעתירה, שאליה הצטרף רב של בית הכנסת ישועת ישראל בשכונת שפירא בעיר, נטען כי אין בהפעלת מערכת ההגברה ובהשמעת השיר "שלום עליכם" משום עבירה על חוק העזר העירוני, שעליו מסתמכת דרישת העירייה. הרב אלנתן טוען עוד לאכיפה סלקטיבית לכאורה, שכן נגד מואזינים במסגדים, המעירים אנשים בשעה 4:00 בבוקר, לא מבוצעת אכיפה.
 
לפי הרב אלנתן, העירייה הורתה בינתיים לשני בתי כנסת להסיר את מערכת ההגברה - "ישועת ישראל" בשכונת שפירא ובית כנסת נוסף ברמת אביב ג'. ביום חמישי שעבר סערו הרוחות בשכונת שפירא, כאשר עיריית תל אביב הוציאה צו המורה לגבאי בית הכנסת הוותיק "ישועת ישראל" להסיר את צופר השבת המופעל מדי שבת במשך שנים רבות. הצו עורר סערה בקרב המתפללים. "לאן הגענו?", אמר אחד מהם.


לטענת העותרים, ראש העירייה רון חולדאי פוגע בציבור שומרי המסורת כדי לזכות באהדת השמאל הקיצוני, שמבקש "לקעקע כל סממן יהודי מהעיר העברית הראשונית".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה פועלת במסגרת סמכויותיה החוקיות למניעת כל מטרד ראש המהווה הפרעה לתושבים, בין שזה נובע מכנסייה, בית כנסת או מסגד. ראש העירייה ביקש מיו"ר המועצה הדתית לפנות לנציגי בתי כנסת שהתקינו כריזה ולהגיע עמם לפתרונות המוסכמים על כלל התושבים".
 
עוד נמסר כי "חרף הניסיונות מצד גורמים פוליטיים לגרור את השיח הציבורי להקצנה, העירייה תמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותה, באכיפה ובהידברות, כדי לדאוג לאיכות חיי התושבים ולשמור על רוח הסובלנות והחופש המאפיינים את העיר".