"אור עקיבא מצויה בתנופת בנייה ופיתוח ומספר התושבים ביישוב יוכפל", אמר ראש העירייה יעקב אדרי בטקס חנוכת מרכז טוטו־פיס בשכונה הצפונית בעיר. אדרי ציין כי המרכז - אולם ספורט מודרני שבו כ־500 מקומות ישיבה, יהיה רב־תכליתי. "בשעות היום הוא ישמש תלמידי בתי ספר, ואחר הצהרים הוא יהיה מוקד לפעילויות לקהילה. כדי לאפשר כמה שיותר פעילויות, אפשר יהיה להציב מחיצה ולחלק את האולם לפעילויות שונות בו בזמן".

באולם יתקיימו פעילויות ספורט, אירועי תרבות, חוגים, מופעים ומשחקי ליגה ותחרויות ספורט בינלאומיות, אירועים וחגיגות לרווחת התלמידים והקהילה. "זהו יום חג לאור עקיבא. יש לנו אולמות ספורט נוספים, אבל האולם החדש והמודרני הוקם בשכונה הצפונית המתפתחת בקצב מואץ", הסביר אדרי הנרגש.

בטקס חנוכת האולם השתתף גם הרב הראשי של אור עקיבא, אליהו אילוז. "הספורט הוא אחד הדברים החשובים הנצרכים בחיים, וגם לפי היהדות יש לו משמעות", הסביר הרב ואף פירט, "נאמר במקורות 'ונשמרתם לנפשותיכם'. איך אדם ישמור על נפשו? גם באמצעות הספורט".

מנהלת מחלקת מבני פיס באגף הקצאות במפעל הפיס, עירית בן מנחם, מספרת כי אולם הספורט הרב־תכליתי נבנה בסטנדרטים גבוהים, וכי נגישותו גבוהה. "לאולם יש גישה מבתי הספר וגישה נפרדת מבחוץ", הסבירה בן מנחם והוסיפה בגאווה, "הפרויקט הזה מצטרף לעשרות אולמות ספורט שהוקמו בזכות השיתוף בין מפעל הפיס לטוטו".

בבניית האולם, ששטחו 1,513 מ"ר, הושקעו כ־11 מיליוני שקלים, במימון משותף של מפעל הפיס (2.8 מיליון שקלים), הטוטו (4.1 מיליון שקלים), משרד השיכון (3.2 מיליון שקלים) ועיריית אור עקיבא (כמיליון שקלים). דובר מפעל הפיס משה בהגאון מסר כי יותר מ־85% ממתקני הספורט הנבנים כיום בארץ הם מרכזי טוטו־פיס הממומנים על ידי שני הגופים. "מדובר ב־84 מיזמים בעלות של כ־350 מיליון שקל, ולצדם מוקמים כ־11 מיזמים בסיוע הפיס בלבד, בעלות של כ־55 מיליון שקל", הוסיף בהגאון.