"חוק הפייסבוק" של שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן אושר היום (ראשון) בוועדת החוקה של הכנסת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית. על פי הצעת החוק, בית המשפט המחוזי יהיה רשאי, לבקשת המדינה, להוציא צו המורה למפרסם תוכן או לספקיות תוכן באינטרנט כמו פייסבוק, טוויטר או גוגל, להסיר תכנים מסיתים מהרשת. הסתה כזו תוגדר כתוכן שמהווה עבירה פלילית, ושקיימת אפשרות ממשית שהמשך פרסומו יפגע בביטחונו של אדם פרטי או של המדינה, או עשוי להביא לפגיעה חמורה בכלכלת המדינה ובתשתיות חיוניות. 
בית המשפט אף יוכל לחייב מנועי חיפוש כמו גוגל שלא לאפשר את איתור התוכן שלגביו ניתן הצו. ככל שבית המשפט השתכנע כי מדובר בבקשה דחופה, עליו לתת החלטה בנושא תוך 48 שעות, והחלטתו תפורסם באתר האינטרנט של בית המשפט. אגב, בית המשפט יוכל לקבל ראיות גם אם הן אינן קבילות במשפט. מדי שנה שרת המשפטים תדווח לוועדת החוקה של הכנסת על מספר הבקשות להסרת תוכן שהוגשו על ידי רשויות המדינה ואת מספר הבקשות שנענו.
שרת המשפטים איילת שקד: "מדינת ישראל נלחמת ותמשיך להילחם נגד הטרור גם ברשת. בשנה האחרונה פייסבוק נענתה למרבית הבקשות והסירה את תכני ההסתה מהרשת. לצערי, קיימים גופים אחרים שפחות משתפים פעולה. מדינת ישראל היא מהחלוצות בחקיקה נגד הסתה ברשת ואנו מתואמים גם עם מדינות אחרות. אני מודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וליו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי על הסיוע בקידום החוק".

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, ראש התכנית לדמוקרטיה בעידן המידע במכון הישראלי לדמוקרטיה, אמרה בעקבות אישור חוק הפייסבוק בוועדה המיוחדת: "החוק הנוכחי הוא שיעור כיצד כוונה טובה למנוע טרור, הופכת לחומר ביד היוצר של הרשויות להגדלת שליטתן על חופש הביטוי. מדובר בחוק חסר תקדים בהיקפו, שיהפוך דה פקטו את הרשויות בישראל לצנזוריות של הרשת. זאת, על ידי הענקת סמכות לנהל הליך במעמד צד אחד, על כל עבירה פלילית בספר החוקים - מגניבה ועד העלבת עובד ציבור, ללא כל קשר לסכנה ביטחונית. החוק בנוסחו הנוכחי הוא החוק הפוגעני ביותר שנחקק בעשור האחרון כלפי חופש הביטוי, ועשוי להביא לפגיעה ביכולת למחות כנגד עוולות שלטוניות. כל זאת, ללא שום צורך, אפילו לא בדיעבד, לפתוח בהליך פלילי אמיתי".