האירועים בדרום שוב ממשיכים להסעיר את התקשורת הישראלית ביום שלאחר, ככל הנראה, עוד סבב לחימה יומי קשוח. לאחר שינון מגל זעם בתוכניתו וטען כי בסופו של דבר נצטרך לכבוש את עזה, עלה לשידור אראל סג"ל ב-103FM, ובפתיחת התוכנית שלו, יחד עם רועי עידן, תמה על התנהלות הממשלה ועל הפקרת יישובי הדרום.
"מצד אחד יש לנו את הצבא השמיני הכי חזק בעולם, ומצד שני - ראש ממשלה שלא מסוגל להעיף אף פקיד" - כך פתח הבוקר (א') אראל סג"ל את תוכניתו היומית ב־103fm. המגיש האורח רועי עידן הופתע מהביקורת שהפנה סג"ל כלפי נתניהו, והשניים הסכימו כי דוגמת סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, שנותר במערכת הצבאית אחרי דבריו הסוערים בטקס יום השואה, מעידה על שמרנות לא בריאה של הממשלה.

"הממסד משחק - וגם נתניהו הוא חלק מהמשחק", אמר סג"ל, "לכל אחד מהמאזינים ברור שאם, חלילה, היו נהרגים מהירי לדרום - אז זה היה נגמר אחרת. זו מדיניות ההבלגה, הדי.אן.איי של מערכת הביטחון הישראלית: קודם כל פוגעים בנו ואז אנחנו יוצאים החוצה מהגדר להכות בחזרה, כי אנחנו יכולים להגיד 'אוי, הרגו אותנו אז גם אנחנו הורגים'".

לדברי סג"ל, מקורה של המדיניות במאורעות 1936: "צה"ל ותפיסת הביטחון הישראלית נוצקו כבר שם - תפיסה שבה אנחנו קודם כל סופגים ומבליגים, קודם כל לא עושים פעולות תגמול - והכל מסיבות מגוונות של מוסר או פרקטיקה פוליטית", אמר, "זה כבר היה אז עוד כשרצחו יהודים. אגב, זאב ז'בוטינסקי הסכים בסופו של דבר לפעולת תגמול רק אחרי ששלמה בן־יוסף הוצא להורג".


סג"ל ועידן העריכו כי גם סבב הלחימה האחרון לא יוביל לשינוי בסטטוס קוו הבוער בדרום. "אז מה, עכשיו יפסיקו לשלח עלינו עפיפונים? הרי בסופו של דבר אנחנו תלויים בשאלה הזו: האם הפלסטינים, הרוצחים של חמאס, יעלו או לא יעלו עפיפונים לשמיים. המבחן הוא עפיפונים, פאקינג עפיפונים!"