במלאת ארבע שנים לנפילתו במהלך מבצע "צוק איתן" ובצל הדיווחים כי גרמניה מתווכת בין חמאס לישראל במטרה להביא לעסקת חילופי שבויים, תתקיים היום (שלישי) האזכרה השנתית לזכרו של סגן הדר גולדין. אביו, שמחה גולדין, התראיין הבוקר לגלי צה"ל, שם מתח ביקורת על התנהלות הממשלה שהפקירה, לדבריו, את בנו, והבטיח כי למרות שהממשלה לא קיבלה אף דרך פעולה שמשפחת גולדין הציעה לה, המשפחה לא תרפה ותמשיך להילחם עד שהדר יוחזר הביתה. 



"עד המקרה של הדר וגם במקרה של אורון שאול כל חייל צה"ל שנפל ולא הביאו  אותו לקבר ישראל, הוגדר כנעדר. הדר הוא חייל צה"ל שתוך כדי לחימה הגדירו אותו חלל. זה צד שמדינת ישראל עשתה בצורה בלתי אחראית כדי להתנער מאחריות. אנחנו קיימנו הלוויה וישבנו שבעה כי השרידים שהביאו מבחינה הלכתית חייבו אותנו לעשות זאת ומשום שהבנו שאסור לתת פרס לטרור".



גולדין המשיך: "הנציגים של המדינה שהיו באותו לילה אצלנו התחייבו שיחזירו אותו לקבר ישראל. המדינה הזאת הפקירה אותו בשדה הקרב כשחתמה הסכם עם האויב ולא החזירה אותו. זאת הפקרה שהולכת להימשך גם בעתיד וזה ממש ביזיון שהמדינה לא עושה כלום בשביל להחזיר אותו לקבר ישראל. תראה איזה מאמץ עושה הממשלה כדי להפסיק את העפיפונים. פתאום הממשלה יכולה לפעול אבל במשך ארבע שנים ראש הממשלה נתניהו מאכיל את המפלצת".



הלוויתו של סגן הדר גולדין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הלוויתו של סגן הדר גולדין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באשר לדיווח לפיו ישראל קרובה לעסקת חילופי שבויים עם חמאס, אמר גולדין כי "מדינת ישראל הייתה צריכה להתעקש לפני הפסקת האש הנוכחית על החזרת החיילים. זאת הייתה ההתחייבות של ראש הממשלה כלפינו לפני ארבע שנים. זה עובר לסדר היום עד האבא הבא. אני צריך להתחרט על זה שנהגתי כמו שצריך כשראש הממשלה מבזה את כוח העמידה שלנו. כשהוא ישב במונדיאל והסתכל על חצי הגמר התקיימה אזכרה לחייל שנהרג ב"צוק איתן" ובנוסף, רק אחרי חודשים הוא מגיע לשדרות כדי לראות מה קורה שם. ראש הממשלה הזה פועל נגד החוסן המדיני של מדינת ישראל. דרשנו שיפעיל לחץ על חמאס, והוא לא עושה את זה. רק עכשיו הוא התחיל לעשות את זה בצורה קלושה כי הוא לחוץ מהתושבים".
גולדין ממשיך למתוח ביקורת על הממשלה ומציין כי "אנחנו נגביר את הלחץ ונמצא דרכי פעולה אחרות. אנחנו לא אומרים שצריך לשחרר מחבלים. הצענו לממשלה דרכים חלופיות והממשלה לא לקחה אף אחת מההצעות שלנו. הפקירו את הדר בסוף הקרב ובמשך ארבע שנים ואת התוצאות נראה במקרה הבא וזה לחובתו של ראש הממשלה".