בית משפט השלום בקריות קבע היום (שלישי) כי הגננת מנהריה, אשר נעצרה אמש בחשד להתעללות בגן ילדים תשוחרר למעצר בית וכן תורחק מהעיר לשבוע. מעצרה של הסייעת, שנעצרה גם היא אמש, הוארך בשלב זה ביומיים. חקירה נגד הגננת והסייעת נמשכת. 



הגננת והסייעת נעצרו בעקבות תלונה שהוגשה על ידי ההורים, ולאחר שחוקרי המשטרה צפו בהקלטות מצלמות האבטחה, ואיתרו ראיות המבססות חשד להתעללות מצד צוות עובדי הגן.  



למרות החשדות הבוקר נפתח הגן כרגיל, וכן מרבית ההורים אף הביאו את ילדיהם בטענה שהם אינם מאמינים לתלונות ולהאשמות נגד הגננת. עם זאת חלק מההורים טענו כי הם מאמינים שהצוות אכן אשם בהתעללות בילדים. יש לציין כי הגננת, מנהלת הגן, אינה חשודה בביצוע מעשה התעללות פיזי, אלא באחריות על כך. 



כזכור, לפני כחודש הוגש כתב אישום בגין הריגה נגד הסייעת החשודה בתקיפת הפעוטה יסמין וינטה, בגן ילדים בפתח תקווה. במשטרה ייחסו לסייעת עבירות חמורות ומעשים נפשעים בכללם, לפי החשד, הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי שלה עד שמתה. 


בעקבות המקרה הקשה, אשר זיעזע את המדינה כולה, הודיעה עיריית פתח תקווה על הקמת יחידה לפיקוח על הגנים הפרטיים. בהודעה להורים נמסר מטעם העירייה כי "במהלך מפגש שהתקיים אמש עם ועד הפעולה של הורי ילדי הגנים הפרטיים, הודיע ראש העיר איציק ברוורמן על הקמת יחידת פיקוח מיוחדת במנהל החינוך, שתפקח על הגנים הפרטיים בעיר".