החשוד בדקירת האחות בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב, בתחילת החודש, עבר דרך השומרים בכניסה לבית החולים ולא ציית להוראתם לעצור, כך עלה מחקירת המשטרה. החשוד, אוסקר באחיט, בן 31 נתין זר מאפריקה, נכנס לביתן המחלקה בה היה מאושפז בעבר, שם פגש במאבטח ושלף לעברו סכין. בתגובה המאבטח עזב את המקום בריצה והחשוד ניגש לאחות שהייתה בסמוך, דקר אותה ופצע אותה באורח קשה.
בשלב זה, על פי התיעוד, המאבטח שברח, חזר למקום שלף את אקדחו, ירה לעבר החשוד ולא פגע בו. צוות רפואי ומאבטחים השתלטו על החשוד עד להגעת השוטרים למקום. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, והיום הוגשה נגדו הצהרת תובע. בימים הקרובים יוגש נגדו החשוד כתב אישום. בתוך כך, מבית החולים נמסר כי מצבה נמצא במגמת שיפור. היא נמצאת בהכרה מלאה ומאושפזת במחלקת נמרץ כללי. מצבה מוגדר בינוני ויציב, והיא נמצאת עדין בשלבי החלמה מהניתוח המורכב שעברה.
בתה סיפרה יומיים אחרי האירוע כי "החיים השתנו". היא אמרה בכאב ב-103FM: "אמא שלי היא אחות רחמנייה, והיא נפגעה פגיעה משמעותית. אני לא יודעת אם היא תוכל להמשיך לעבוד. היא בטראומה, ואולי יותר מהכאב - מהמעשה עצמו".
תיעוד התקיפה בבית החולים בבאר יעקב. קרדיט: דוברות המשטרה

לדברי הבת, מדובר בחולה שחפת שהיה מאושפז במחלקה שבה אמה עובדת, וביקש לשוב ולהתאשפז. "לא היה לו בית והוא חיפש בית בבית החולים", סיפרה, "כבר בשער זיהו שזה הוא וניסו למנוע ממנו להיכנס. בגלל שגם הוא וגם אמי דוברי אמהרית, הם ניהלו חילופי דברים, ואז הוא דקר אותה". היא הוסיפה כי הדוקר הגיע מצוייד בסכין ובכוונות זדון. "ממה שאני מבינה הוא הגיע בידיעה שהוא בא לדקור", הוסיפה.