תקרית חמורה בבית החולים איכילוב בתל אביב. אם ובת תקפו אחר הצהריים (רביעי) רופאה שטיפלה בסבתא, בגלל שלא היו מרוצות מהטיפול בה. על פי החשד, החשודות דחפו את הרופאה, ד"ר קרין הלר, שרטו אותה והעיפו לעברה מחשב. שוטר קהילתי המוצב בבית החולים דרך קבע, השתלט על השתיים הסיוע מאבטחים והזעיק את המשטרה שעצרה אותן לחקירה בחשד לתקיפת עובד ציבור וגרימת חבלות. החקירה בראשיתה. 



ד"ר הלר אמרה: "היום הותקפתי בחדר המיון. במהלך שהות המטופלת במיון התלוננה המשפחה שהלשון של המטופלת נפוחה. נתתי לה טיפול בהתאם והמשפחה הודתה לי. במקביל, טיפלתי בחולים נוספים במיון ובחולה נוספת ששכבה באותו חדר. כשפניתי לטפל בחולה הנוספת, שהיה עליי לזהות אותה ולתת לה מנות דם, פנתה אליי המשפחה בהיסטריה ואמרה שהמוניטור מצפצף. הסתכלתי עליו ואז ראיתי שהייתה עליה בלחץ דם". 
בשלב זה, לטענתה, "ביקשתי לעשות מדידת לחץ דם נוספת ולהרגיע את החולה, כשמקביל טיפלתי במטופלת הנוספת בחדר. כשראיתי שהלחץ דם שלה גבוה, וניגשתי למחשב לתת הוראה לתרופה להורדת לחץ דם. בעת שישבתי מול המחשב ניגשה אליי קרובת משפחה של המטופלת והחלה להכות אותי בראשי ובפניי. כשהתרוממתי המשיכה להכות אותי בזרועי וחתכה אותי עם הציפורניים באמה הימנית שלי. זזתי לאחור והייתי בהלם, כמובן שלא הגבתי. זו התגובה של משפחה של חולה שקיבלה טיפול אדיב". 


מבית החולים איכילוב נמסר כי "רופאה בכירה הותקפה בחדר מיון על ידי שתי נשים שניפצו מחשב על ראשה, הפילו אותה לרצפה, הכו אותה באגרופים ושרטו אותה עד שצוות חדר המיון והאבטחה הצליחו להשתלט עליהן. ברגע זה מגישה הרופאה תלונה במשטרה והנשים התוקפות נעצרו. הנהלת המרכז הרפואי מביעה זעזוע עמוק מחומרת המקרה ומהמשך גילויי האלימות הבלתי נסבלים במערכת הבריאות".



המחשב השבור. צילום: דוברות איכילוב
המחשב השבור. צילום: דוברות איכילוב



פרופ ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל: "ההסתדרות הרפואית בישראל מזועזעת מעוד מקרה של אלימות ברוטלית, והפעם נגד רופאה בחדר מיון, שכל עיסוקה הוא הצלת חיים. אני פונה לח״כ אלי אללוף, יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות לקיום דיון דחוף בנושא האלימות הגואה כנגד צוותים רפואיים. ריבוי מקרים אלו לו אנו עדים בשבועות האחרונים רק ממחיש בצורה כואבת את ההכרח לנקוט בצעדים חריפים נגד תופעת האלימות ובראשם החמרת הענישה".

כזכור, בתחילת החודש נדקרה אחות בבית החולים שמואל הרופא על ידי נתין זר. החשוד, אוסקר באחיט, בן 31,עבר דרך השומרים ולא ציית להוראתם לעצור. הוא נכנס לביתן המחלקה בה היה מאושפז בעבר, שם פגש במאבטח ושלף לעברו סכין. בתגובה המאבטח עזב את המקום בריצה והחשוד ניגש לאחות שהייתה בסמוך, דקר אותה ופצע אותה באורח קשה.



היום התברר כי חל שיפור ניכר במצה של האחות. מבית החולים אסף הרופא, בו היא מאושפזת, נמסר כי "מצבה נמצא במגמת שיפור. היא נמצאת בהכרה מלאה ומאושפזת במחלקת נמרץ כללי. מצבה מוגדר בינוני ויציב, והיא נמצאת עדין בשלבי החלמה מהניתוח המורכב שעברה".