קרוב משפחה שהתלווה לפעוט כבן 10 חודשים שהגיע הלילה (שישי) לחדר המיון במרכז הרפואי לגליל, הסב נזק לציוד, גידף ואיים על הצוות המטפל בחדר המיון. ההורים הביאו את הפעוט כשהם מלווים במספר בני משפחה, ועם כניסתם למיון חבט אחד המלווים במערכת התורים האלקטרונית המוצבת בפתח חדר המיון וגרם להשבתתה. לאחר מכן בעט ושבר כיסאות במיון ילדים תוך שהוא מקלל ומאיים על הצוות ואף תפס בידו של אחד הרופאים והורחק בידי מאבטח. המקרה החל מיד עם כניסתם של בני המשפחה לחדר המיון והתנהגותם גרמה לבהלה בקרב הצוותים.
מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי לגליל, ד"ר בני רביב, אמר: "לצערי מערכת הבריאות עוברת תקופה לא פשוטה. אנשים בוחרים להתנהג בצורה בהמתית ובזויה שאינה מתאימה לבני אנוש. אני רואה את המקרה בחומרה רבה ומאמין כי בדומה לעבר, משטרת ישראל הנמצאת איתנו בקשר יומיומי תנהג באפס סובלנות כלפי אזרחים, שבוחרים להתנהג בצורה שאינה הולמת תוך איומים וגרימת נזק לרכוש".
מקרה האלימות במרכז הרפואי. צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

"זאת בעיה בחברה בישראל, שפשטה לתחומי חיים רבים: מערכת החינוך, בכבישים וגם במערכת הבריאות. אנשים מוציאים את זעמם על נותני השרות. הצוותים נופלים קורבן לאלימות מילולית ופיזית. עדכנתי במקרה החמור את ארגון רופאי המדינה ואנו זוכים לגיבוי מצד הנהלת המרכז הרפואי. אני מבקש לחזק את הצוות שלי ולהדגיש כי נמשיך לפעול במקצועיות רבה על מנת לתת טיפול רפואי לכל באי חדר המיון", הוסיף ד"ר רביב. החשוד בתקיפה הוצא מחדר המיון על ידי המאבטחים והועבר לחקירה בידי שוטרי תחנת נהריה שהוזעקו למקום.

מקרה האלימות במרכז הרפואי לגליל. צילום: המרכז הרפואי לגליל
מקרה האלימות במרכז הרפואי לגליל. צילום: המרכז הרפואי לגליל