שר הביטחון, אביגדור ליברמן
ליברמן בביקור בשדרות. צילום: שחר לוי, משרד הביטחון
, קיים הבוקר (שישי) מפגש עם תושבים בשדרות. "אתמול הוזמנתי להגיע לשדרות למפגש עם התושבים. למרות שבד"כ הלוז של שר הביטחון מתוכנן הרבה זמן מראש, מיד אמרתי כן. אני סבור שזה קריטי לדבר עם התושבים ולשמוע אותם - לא רק דרך התקשורת, אלא פנים מול פנים". 
"כולנו ראינו בעיתונים שבגלל עפיפונים ובגלל השריפות , לא יוצאים למלחמה", אמר ליברמן, "למרות שכל בנאדם סביר, שרואה את החורש הטבעי שרוף, אלפי דונם של שדות חקלאיים שרופים, מבין שהמצב הוא בלתי סביר. אנחנו מתנהלים באחריות ובאיפוק, למרות שהבעיה האמיתית היא שחיקה בהרתעה, שינוי המשוואה וכמובן תחושת הביטחון, שהיא לא פחות חשובה מהביטחון עצמו. להשלים עם מציאות שכזאת, כשבסוף השבוע האחרון תושבים בעוטף נאלצו לרוץ  20 פעמים למקלטים או להפוך את הכנת הממ"ד לחלק בלתי נפרד מההכנות לשבת- זה דבר בלתי נסבל. 
"אנחנו משתדלים להיות שקולים ואחראים", המשיך, "אך ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, למצב שאנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב, לא רק למראית עין אלא למבצע צבאי רחב וכואב. אני חושב שכל האחריות במקרה כזה היא על ראשי החמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר". 
 

"לכן, אני פונה לתושבי עזה שיפעילו לחץ על החמאס לשנות את הכיוון, את המשוואה. אפשר לחזור למציאות אזרחית סבירה ולהקלות כלכליות בתמורה להפסקה מוחלטת של הטרור ופרובוקציות על הגזר. זאת מציאות בלתי נסבלת ואנו באמת פועלים בשיקול דעת ואחריות, אבל זה לא שדה וחורש טבעי שרוף, זו משוואה אחרת, זו שחיקה בהרתעה והדבר החשוב ביותר זו תחושת הביטחון של האזרחים. מציאות כזאת אנו לא נקבל. כל יום שעובר והחמאס ממשיך, ושלא יהיו פה אשליות ואי הבנות, זה לא משהו ספונטני, זה לא ילדים וזה לא ציבור - זה ראשי החמאס שמובילים את כל השריפות, את כל העפיפונים ואת כל החיכוך על הגדר". 
 
בתגובה לשאלה בנוגע לביקורת על הממשלה ועל כך שלכאורה הפקירה את תושבי עוטף עזה אמר ליברמן כי "אני לא יודע עם איזה תושבים אתם מדברים. אני מדבר יום יום עם התושבים ועם ראשי רשויות ולא שמעתי אף מילת ביקורת על הצבא. יש ביקורת על הדרך המדינית וזה מקובל ואף מתבקש. גם בדרך לפה עצרתי לשתות כוס קפה במקום אקראי וניגשו כמה תושבים. לא שמעתי מילת ביקורת אחת על הצבא.

יש ביקורת על ההתנהלות המדינית ואני חושב שיש מי שעוקב אחרי כל הוויכוח שלצערי דלף לתקשורת וברור שיש ביקורת על ההתנהלות של הדרג המדיני. אני חושב שאמרתי,  זה לא רק שדה שרוף ויער שרוף שלא צריך לקבל כמובן מאילו, זה מעבר לכך. לכן אנו פה משתדלים להתאפק ומשתדלים להתנהל באחריות אשר מחייבת להחזיר את המצב לנורמליות ולא למציאות כזאת שבנאדם מתכונן לשבת ובמקביל מכין את הממ"ד שלו. זה לא דבר טבעי ולא נורמאלי".
 
"אני חושב שהתנהלנו בצורה הכי נכונה מלכתחילה וגם עכשיו אנו מתנהלים בצורה נכונה", המשיך ליברמן, "אני רוצה להזכיר שבצעדת המיליון, כפי שהם קראו לה בפרובוקציות בגדר, יש 159 מחבלים הרוגים, יש כ-5,000 פצועים, פגענו בתשתיות חיוניות של החמאס, כולל תשתיות ייצור, מחסן חימוש, מתקן מרכזי של אימונים, פגענו בשתי מנהרות שבכל מנהרה השקיעו בין 3-4 שנים.

"אגב", הוסיף עוד, "חמאס הוא לא רגיש לחיי אדם, אלא להפך - מבחינתו כל הרוג זה שהיד ונשק תעמולה נגד ישראל. אין לו רגישות לאובדן חיי אדם. הרגישות שלו היא לאותם אתרי ייצור ולאותן מנהרות ואנו מטפלים קודם כל שם. בסוף שבוע האחרון הטלנו כמעט 50 טונות חימושים באותם מרכזים אסטרטגיים של חמאס ואני חושב שהמסר מובן ואם הוא לא הובן, נצטרך להמשיך. אני חושב שברור לכולם שאף אחד לא מחפש הרפתקאות, אנו מתנהלים באחריות אך יחד עם זאת, פועלים גם בעוצמה וגם בחוכמה ואם ימשיכו להוביל אותנו למבצע רחב היקף, אז נלך למבצע רחב היקף הרבה יותר וכואב מ'צוק איתן'. שר הביטחון הבהיר לסיום כי "אין שום הידברות עם החמאס. אנו נמצאים בקשר אדוק עם כל הגורמים הרלוונטיים: אם זה מצרים ואם זה שליח האו"ם".