עוד פרשיית סחר בבני אדם נחשפה היום (ראשון) עם פרטים מזעזעים בהם אפשר להבין עד כמה קל להבריח נשים לישראל, ולגרום להן לעבוד בזנות. החקירה, שנקראת על ידי המשטרה "שערי שמים", הביאה למעצרם של חמישה אנשים, החשודים בשותפות במעשה, הן בתכנונו והן בביצועו. מעצרם הוארך בבית המשפט היום. הנשים הועברו למקלט הגנה, ובמשטרה מדגישים כי ייתכנו מעצרים נוספים בקרוב.


החקירה, שהתנהלה בשיתוף האינטרפול ומשטרת בלארוס, חשפה רשת גדולה שעל פי החשד הבריחו ארצה נערות צעירות לטובת העסקתן בזנות. החשודים, בגילאי 27-35, יוצאי חבר העמים, שיתפו פעולה עם ישראלי, בן 57, אשר מתגורר באוקראינה בחודשים האחרונים.

השיטה היתה פשוטה, החשוד היה מאתר את הצעירות, שהיו "נבחנו" טרם אישורן לעסוק בארץ על ידי מי מהחשודים, ולאחר מכן אף תודרכו כיצד לנהוג בעת תחקורן בכניסה לישראל. עוד עולה כי חשוד נוסף שימש כאיש קש והיה מגיע לשדה התעופה ואוסף את הצעירות ומעבירן למשרד הפנים על מנת לקבל אשרת שהייה. עד כה, ככל הידוע לחוקרי המשטרהף הוכנסו לארץ מספר צעירות שאותרו והובאו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית נגב.

ממצאי החקירה הראשוניים הצביעו כי מדובר בכנופיה היררכית המתנהלת כאשר לכל אחד מחבריה תפקיד מוגדר בשרשרת הברחתן והעסקתן של הצעירות, החל מאיתורן בבלארוס וכלה בהעסקתן בזנות בישראל. במשטרה הביעו סיפוק מהתנהלות החקירה, וגם בשיתוף הפעולה העולמי: "אנחנו פועלים במדינת ישראל ומחוצה לה, תוך שיתוף פעולה מקצועי עם גופי אכיפה מהמתקדמים בעולם, וזאת על מנת להגן על הציבור ולמנוע עבירות שעיקרן ביזוי כבוד האדם לרבות סחר והעסקה בזנות".

כזכור, רק בשבוע שעבר חשפה המשטרה רשת אשר במשך שנים העסיקה צעירות, חלקן קטינות, בתפקיד חשפניות כולל סיפוק שירותי מין, זאת בתום השלב הסמוי שנמשך מספר חודשים, במהלכו אספה המשטרה ראיות ועדויות כנגד חברי הרשת. המשטרה פשטה על בתיהם ועצרה חמישה חשודים בהשתייכות ובניהול הרשת. החשודים יובאו מחר לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם.

מחומר החקירה עלה כי החשוד המרכזי בפרשה עשה בקטינות מנהג בעלים, סרסר בהן וניצל אותן למטרות רווחים שהכניס לכיסו. מדובר בעבירות קשות וחמורות הכוללות ניצול קטינים למעשה זנות, סרסרות בזנות בנסיבות מחמירות, הבאת אדם לעסוק בזנות וכן עבירות על פי פקודת המסים. כמו כן, חומר החקירה מצביע על עשרות צעירות אשר נפלו קורבן למעשיהם של חברי הרשת אשר ניצלו אותן והרוויחו על חשבונן סכומי כסף גדולים. (יחידת יהלום של רשות המסים שותפה לחקירה).