סטודנטים נרגשים מרחובות התכנסו לקבלת תעודות הצטיינות ומלגות על פעילותם למען הקהילה, באדיבות מפעל הפיס, עיריית רחובות והמרכז האקדמי פרס.

במהלך הטקס נשאו דברים נשיא המרכז האקדמי פרס פרופ' רון שפירא, המייסדת והמנכ"לית עפרה אלול, מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן וראש העיר רחמים מלול. לאחר מכן העניקו מפעל הפיס והמרכז האקדמי פרס 800 אלף שקל כמלגה לסטודנטים של המרכז האקדמי שלקחו חלק במגוון פעילויות למען הקהילה. 

בין הפרויקטים שבהם השתתפו הסטודנטים: סח"בק (סטודנטים חונכים בקהילה), פרויקט "ליגה אחרת", שבו מובילים סטודנטים מסגרת חינוכית וחברתית לילדים ו"סימני דרך", שבמסגרתו פועלים סטודנטים בקרב נוער בסיכון בבתים חמים לנערות ולנערים.


פרויקט "הקפה עלינו" משלב סטודנטים בסיירת הפועלת בשעות הערב בפארקים ובגנים ציבוריים, לטובת מפגש עם בני נוער בגובה העיניים והכוונתם לגורמי טיפול עירוניים. "עמית למשפחה" הוא פרויקט שבו סטודנטים מסייעים למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. "רננים" הוא פרויקט חונכות אישית וקבוצתית לילדים בכיתות א'־ה' הסובלים מבעיות התנהגות קשות. בנוסף, פעלו הסטודנטים גם במסגרת חונכות אישית קבוצתית ב"לימן", מרכז לילדים בני 3־6 עם צרכים מיוחדים. כמו כן, השתתפו בפרויקט "כולנו תושווים", לקידום מודעות לאנשים עם מוגבלות והשתלבותם בקהילה.
 
 
פרויקט נוסף שבו השתתפו הסטודנטים הוא "עד 120", המשלב סטודנטים במרכז היום לקשיש ובפעילות עמותת על"ה. הסטודנטים נטלו חלק גם בפרויקט "מוטב יחדיו", לפעילות בקרב תושבי שכונת קריית משה, ובפרויקט "עיר ללא אלימות".
 
לדברי מנכ"ל מפעל הפיס, עמרי לוטן: "מפעל הפיס משקיע בחינוך יותר ממיליארד שקל בשנה. ההשקעה מתחלקת למגוון פעילויות. הדובדבן שבקצפת הוא הענקת מלגות בשיתוף הרשויות בישראל. אנו רואים בפרויקט המלגות חשיבות רבה, כיוון שהוא משותף לנו ולפר"ח. אנחנו מעניקים מלגות לכ־13,000 סטודנטים מדי שנה, בסך של 130 מיליון שקל, על תרומת כ־130 שעות, כשכל אחד מהסטודנטים נתן מזמנו ומכישוריו לקהילה. בכך, כל פרויקט של תמיכה בסטודנטים מתגלגל גם לתמיכה בקהילה. זוהי השקעה בעתיד המדינה, על ידי מתן האפשרות לצעירים ללמוד ולהשקיע בעצמם ובמקביל ליצור כוח חברתי התומך בקהילה". 
 
ראש עיריית רחובות רחמים מלול פנה לסטודנטים ואמר: "אנחנו מעריכים את ההתנדבות שלכם בקהילה. המשימות שלכם היו מגוונות, ערך ההתנדבות היה מטרה חשובה, במקביל להשכלה שאתם רוכשים". מיטל שיר, הלומדת מנהל עסקים, הודתה בשם הסטודנטים: "במהלך השנה השתלבתי עם חברי הסטודנטים במרכז היום לקשיש. זו הייתה חוויה עוצמתית ומפגש חברתי שלא אשכח לעולם". 
 
המייסדת ומנכ"לית המרכז האקדמי פרס, עפרה אלול, מסרה: "נושא התרומה לקהילה הוא אבן פינה ברוחו של המרכז האקדמי פרס. הניסיון שלנו מראה שגם מי שמגיע בגלל המלגה נשאר. אני בטוחה שבקרב קהילת הסטודנטים המצוינים של התוכנית הזאת נמצאים מנהיגי העתיד של החברה בישראל".
 
נשיא המרכז האקדמי פרס, פרופ' רון שפירא, הוסיף: "משך 26 דורות קדמה דרך ארץ לתורה. אף שאנו טורחים רוב זמננו על מצוינות אקדמית, הסיוע לקהילה חשוב בעינינו לא פחות מההצטיינות בלימודים".